Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

مراحل تراش برای لمینت دندان

تراش دندان برای لمینت به این علت انجام می شود که زمانی که یک لایه جدید یا همان لایه سرامیکی روی دندان های شما قرار میگیرد باید سطح زیرین آن که همان دندان های شما است به مقدار خیلی کمی تراش داده می شود تا امکان اینکه لایه جدید سرامیکی روی آن قراربگیرد را داشته باشد.
تراش برای لمینت دندان

خیلی از مخاطبان دندانپزشکی زیبایی نگران مقدار تراش برای لمینت دندان هستند، ما در این مقاله بطور خلاصه خیالتان را بابت این موضوع راحت میکنیم.

علت تراش برای لمینت دندان

تراش دندان برای لمینت به این علت انجام می شود که زمانی که یک لایه جدید یا همان لایه سرامیکی روی دندان های شما قرار میگیرد باید سطح زیرین آن که همان دندان های شما است به مقدار خیلی کمی تراش داده می شود تا امکان اینکه لایه جدید سرامیکی روی آن قراربگیرد را داشته باشد. علت مهم دیگر تراش برای لمینت دندان این است که برای اینکه لایه جدید یا همان لمینت هم دارای ضخامت است، روی سطح دندان های شما را پوشش می دهد، برای اینکه فرم و شکل دندان های شما دچار بیرون زدگی و بدفرمی نشود، دندانپزشک مقدار کمی تراش برای لمینت را انجام می دهد.

البته این نکته مهم است که بدانید که تراش برای لمینت بر روی سطح مینای دندان ها است و به مینای دندان آسیبی نخواهد رساند. همچنین به دلیل پوشش دهی کامل دندان به وسیله لمینت، هیچگونه درز و شکافی برای آسیب مینای دندان باقی نخواهد ماند.

مقدار تراش برای لمینت دندان

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از زیباجویان را درگیر کرده مقدار تراشی است که برای لمینت دندان انجام خواهد شد. برای انجام لمینت باید بستر و پایه دندان برای قرار دادن روکش آماده شده باشد و یکی از اصلی ترین کارها برای این فرایند، تراشیدن آن است.

البته ایجاد تراش جزئی بر روی دندان مشکل خاصی برای زیباجو ایجاد نمی کند چرا که لمینت نیز مثل یک روکش سراسر بخش های جلویی دندان را پوشش خواهد داد. میزان تراش دندان بستگی به نوع دندان فرد نیز خواهد داشت چرا که مسلما دندان های صاف به حداقل میزان تراش برای لمینت دندان نیاز دارند اما قاعدتا در صورت داشتن دندان هایی با فاصله یا کج، باید تراش کمی بیشتر نیز انجام شود. تراش دندان ها در لمینت به قدری نیست که سبب نگرانی شما شود و در صورتی که دندان هایی مرتب دارید بهترین و سریعترین روش برای رسیدن به طرح لبخندی جذاب خواهد بود.

لمینت ایمکس emax
لمینت دندان ایمکس با ضخامت 4 دهم میلیمتر

مقدار تراش برای لمینت دندان برای هر فرد با توجه به شرح حال وی ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی میزان تراش دندان بین ۵/۰ تا ۸/۰ میلی متر خواهد بود که این میزان تراش نیز به نوع دستگاه و همچنین دندان فرد بستگی دارد.

مراحل تراش و قالبگیری لمینت سرامیک ایمکس(دندانها بسیار کم تراش داده میشود در حد ۴ دهم میلیمتر یعنی از نیم میلیمتر کمتر)
در متد جدید تراش دندانها حداقل ممکن خواهد بود و ✅ ظرافت لمینت ها مهمترین شاخصه در کار ماست.

لمینت بدون تراش دندان

آیا لمینت بدون تراش واقعا هست؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم بله؛

با پیشرفت علم دندانپزشکی، یکی از روش های نوین دندانپزشکی، لمینت دندان بدون ایجاد تراش است. در این روش محور اصلی را جنس لمینت و ضخامت لمینت سرامیکی تعیین میکند، هرچه ضخامت برند و مارک مورد استفاده در لمینت دندان کمتر باشد درنتیجه نیاز به تراش برای لمینت هم کمتر و حتی در بعضی برندها مانند لمینت ایمکس به صفر خواهد رسید. با این تفاسیر بیرون زدگی و بدفرمی هم مشاهده نخواهد شد. خیالتان راحت جنس لمینت های سرامیکی به شدت محکم هستند و در لابراتورها میزان استحکام آن ها بررسی می شود.

فیلم مراحل قالبگیری و تراش دندان برای لمینت دندان

فیلم مراحل قالبگیری و تراش دندان برای لمینت دندان توسط دکتر قاسم قاسم نژاد

رابطه مقدار تراش لمینت دندان ها با دندانپزشک

دندانپزشکی که برای انجام لمینت دندان انتخاب کرده اید تاثیر بسزایی بر میزان تراش دندان ها در لمینت خواهد داشت. دندانپزشکان حرفه ای در زمینه لمینت دندان کمترین میزان تراش را بر روی دندان های شما انجام خواهند داد. برخی از دندان ها برای کیس مناسبی برای لمینت نیستند و باید برای اصلاح طرح لبخند از روش های دیگری استفاده کنید.

ضخامت لمینت دندان با لبه شیشه ای
ضخامت لمینت دندان با لبه شیشه ای

در صورتی که پزشک انتخابی شما به درستی تشخیص نداده و از لمینت برای ترمیم دندان استفاده کند ممکن است نتیجه خوبی هم از آن شاهد نباشید. برای پیدا کردن دندانپزشک متبحر و حرفه ای می توانید به تجربه کاری وی و همچنین نظرات کاربران توجه داشته باشید. برای دیدن نمونه های لمینت دندان توسط دکتر قاسم نژاد می توانید به صفحه اینستاگرام و یا گالری مراجعه نمایید.

5/5 - (20 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

1 نظرات مراجعین و بازدیدکنندگان
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سپهر
سپهر
1 ماه قبل

خیلی خوب و مفید بود من قشنگ نسبت به تراش لمینت دندان آگاه شدم ممنون از شما دکتر قاسم نژاد عزیز که واضح توضیح دادید

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین