Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

دریافت نوبت

فرم درخواست آنلاین جهت مشاوره حضوری

نام *
نام خانوادگی *
موبایل *
ایمیل
دلیل درخواست مراجعه *
توضیحات

لیرینگ دندان چیست؟

دندانپزشکان در روش لیرینگ دندان از چندین لایه کامپوزیت استفاده می‌کنند که هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌های نوری متفاوتی را تشکیل می‌دهند که باعث ایجاد ماتی، تولید رنگ، براقیت و شدت براقیت و درخشندگی می‌شوند. هر یک از این لایه‌ها
لیرینگ دندان

تکنیک لیرینگ دندان یا به عبارتی روش لایرینگ دندان که در واقع لایه بندی متعدد روی دندان است؛ روش جدیدی است که امروزه مورد استقبال زیادی از زیباجویان و همچنین دندانپزشکان قرار گرفته است. ترمیم کامپوزیت دندان ممکن است یکی از مواردی باشد که بیماران مبالغ زیادی بابت آن بپردازند، به امید آنکه جلوه کاملا طبیعی داشته باشد و کمتر کسی متوجه کامپوزیت دندان آنها بشود.

انتظار می‌رود که دندانپزشکان سایه ای را انتخاب کنند و به طبع آن تکنیکی را اجرا کنند که کامپوزیت مراجعین ظاهری کاملا طبیعی داشته باشد. جلب رضایت زیباجویان و حمایت از اعتماد به نفس آنها می‌بایست از اهداف مهم دندانپزشکان باشد.

از آنجایی که دندان‌های طبیعی از نظر رنگ بسیار متغیر هستند و طی پیشرفت‌های انجام شده در زمینه مطالعات دندانپزشکی، دندانپزشکان تلاش کرده‌اند تا با استفاده از چندین رنگ از مواد موجود، یا ترکیبی از مواد مختلف چینی مات و شفاف، به تطابق خوبی از رنگ‌ها برسند تا ترمیم واقعی‌تری در دندان‌ها ایجاد کنند.

دستیابی به ظرافت های جزئی در خصوص رنگ و شفافیت دندان طبیعی، هنوز هم می تواند یک هنر باشد که خیلی از دندانپزشکان مهارت لازم در این خصوص را ندارند. امروزه با به کارگیری تکنیک های جدید لایه بندی یا همان لیرینگ ، ایجاد ترمیم های زیبایی کامپوزیت را برای هر متخصص دندانپزشکی ممکن ساخته است.

تعریف تمثیلی لیرینگ دندان: تصور کنید یک دیوار خام گچی پیش روی شماست و می‌خواهید آن را رنگ کنید، ابتدا یک دست یا یک لایه رنگ آمیزی میکنید، پس از اتمام کار خواهید دید که زیر کار که همان گج هست در زوایا و انعکاس نور مشخص است.

تصمیم می‌گیرید که دوباره یک دست یا یک لایه دیگر رنگ کنید و خواهید دید که رفته رفته گچ زیرین محو میشود و دیوار شما نمای یکدست و زیباتری به خود میگیرد.

حالا همین موضوع در کامپوزیت لیرینگ دندان صادق می‌باشد که نقاش آن دندانپزشک است، البته با این تفاوت که لایه ها با کمترین ضخامت و با طیف های نوری ایجاد می‌شوند، پس هرچقدر نقاش حرفه ای تر و ماهرتر باشد لبخند شما نیز جذاب‌تر خواه بود.

لیرینگ دندان
لیرینگ دندان

لمینت دندان به روش لیرینگ

لمینت دندان به روش لیرینگ سبک و متدی تقریبا جدید است که در این روش بر طبق آناتومی دندان ها شیارهایی روی لمینت دندان ایجاد می‌شود که باعث طبیعی‌تر شدن لمینت دندان ها می شود. تمامی مراحل لیرینگ لمینت دندان به روش لیرینگ در لابراتور پردازش و ساخته می‌شود.

مزایای لمینت دندان به روش لیرینگ

  1. طبیعی‌تر شدن لمینت دندان
  2. استحکام و دوام بیشتر
  3. طیف نوری و رنگی جذاب تر
  4. مقاومت دربرابر زردی و رنگ پذیری کمتر
  5. هم پوشانی بیشتر و رفع نواقص ظاهری

کامپوزیت دندان به روش لیرینگ

یکی از ضعف های کامپوزیت دندان به صورت کلی در همه برند ها در طول زمان، مات شدن آن است، اما اگر کامپوزیت دندان به روش اصولی انجام شود این مورد نیز قابل رفع است. کامپوزیت دندان به روش لیرینگ بهترین روشی است که می توان به کار گرفت و از مات شدن کامپوزیت دندان در طول زمان جلوگیری کرد.

در روش کامپوزیت دندان به روش لیرینگ دندانپزشک مواد کامپوزیتی را لایه لایه روی دندان های شما کار می کند، که با استفاده از روش لایرینگ یا کاربرد کامپوزیت دندان با ترانسلوسنسی متفاوت در لایه های مختلف باعث شفافیت بالا و طبیعی‌تر شدن کامپوزیت دندان می‌شود.

کامپوزیت دندان به روش لیرینگ دقت و مهارت دندانپزشک را میطلبد، به صورت کلی اگر روش لایرینگ دندان و رعایت و بازسازی نسوج دندان به شکل ذاتی و طبیعی آن انجام شود 100% نتیجه نهایی هم لذت بخش خواهد بود.تکنیک لایرینگ و استفاده از ضخامت،طیف نوری، رنگ، ترنسلوسنسی و یا اپسیته متعارف و مناسب در هر لایه، ایجاد آناتومی ظریف و ایده آل و در آخر پولیش دندان مناسب، نتیجه پرفکتی ایجاد می‌کند که در طولانی مدت برای زیباجو خسته کننده نخواهد بود.

قیمت کامپوزیت دندان لبه شیشه ای
نمونه کامپوزیت لیرینگ توسط دکتر قاسم نژاد

درحال حاضر یکی از بهترین روش‌ها برای کامپوزیت دندان استفاده از روش کامپوزیت لیرینگ است، که این متد توسط پزشکان متخصص صورت می‌پذیرد. التبه شایان ذکر است عامل دیگری که نتیجه نهایی را بینظیر می‌کند استفاده از برند و مارک کامپوزیت دندانی است که روش کامپوزیت لیرینگ روی آن صورت میگیرد.

دکتر قاسم قاسم نژاد برای انجام کامپوزیت لیرینگ دندان از بهترین برند به نام کامپوزیت ips بهره می‌برند، این برند یکی از بهترین مارک های کامپوزیت دندان می‌باشد که با استفاده از روش کامپوزیت لیرینگ می‌توان لبخندی جذاب را به زیباجو هدیه می‌دهد.

مراحل انجام کامپوزیت دندان لیرینگ، لایرینگ

ویدیو تکنیک لیرینگ کامپوزیت دندان توسط دکتر قاسم نژاد

مزایای کامپوزیت دندان به روش لیرینگ

  1. طبیعی‌تر شدن لبخند و فرم دندان
  2. براقیت بیشتر و مات نشدن آن به علت روش لایرینگ دندان
  3. طیف نوری و رنگی جذاب تر
  4. مقاومت دربرابر زردی و رنگ پذیری کمتر و همچنین درخشندگی بیشتر
  5. هم پوشانی بیشتر و رفع نواقص ظاهری
  6. استحکام و دوام بالا

مقایسه لیرینگ دندان با سایر روش‌ها

همانطور که می‌دانید افراد زیادی جهت اصلاح طرح لبخند خود به کامپوزیت روی می‌آورند زیرا در مقایسه با سایر روش‌های سفید کننده دندان، هم ماندگاری و دوام بیشتری دارد، هم هزینه کمتری نسبت به لمینت دندان دارا می باشد. اما کامپوزیت به روش لیرینگ چیست؟ چه مزیت‌هایی نسبت به کامپوزیت به روش معمول دارد؟ قیمت لیرینگ دندان چقدر است؟ چه طیف رنگ‌هایی برای لیرینگ دندان استفاده می‌شود؟

دندانپزشکان در روش لیرینگ دندان از چندین لایه کامپوزیت دندان استفاده می‌کنند، که هر کدام از این لایه ها مجموعه‌ای از ویژگی‌های نوری متفاوتی را تشکیل می‌دهند که باعث ایجاد ماتی، تولید رنگ، براقیت و شدت براقیت و درخشندگی می‌شوند.

هر یک از این لایه‌ها از خواص نوری مجزایی برخوردارند که وقتی به صورت لایه لایه روی هم قرار می‌گیرند، زیبایی و رنگ بسیار طبیعی به کامپوزیت‌های دندان می‌بخشند. در ونیر کامپوزیت دندان به روش لیرینگ روی سطح دندان تراش بیشتری داده می‌شود تا لایه لایه‌های مواد روی دندان قرار بگیرد.

  افراد زیادی تصور می‌‌کنند که رنگ کامپوزیت دندان می‌بایست خیلی سفیدتر از رنگ طبیعی دندان باشد، این در حالی است که شاید در ابتدای ورود کامپوزیت به علم دندانپزشکی، اغلب رنگ آنها بسیار سفید و مشخص از دندان طبیعی بود ولی به مرور زمان و با پیشرفت علم و به وجود آمدن روش لیرینگ دندان دیگر کمتر کسی تمایل به همچین تفاوتی دارد.

اگر توجه داشته باشید حتی رنگ دندان‌های طبیعی با هم متفاوت هستند، مانند دندان‎‌های نیش که تیزتر و شفاف‌ترند. تکنیک لیرینگ دندان باعث شده است که جلوه کامپوزیت‌ها یکنواخت نباشد و جلوه‌ای کاملا طبیعی از خود داشته باشند. 

لیرینگ
لیرینگ دندان

از چه طیف‌های رنگی برای لیرینگ دندان استفاده می‌شود؟

طیف‌ رنگ‌هایی که می‌بایست برای لیرینگ دندان انتخاب شود، بر اساس نظر دندانپزشک و زیباجو انتخاب می‌شود. نکته‌ای که می‌بایست در لیرینگ دندان دقت داشت، این موضوع است که هدف اصلی این تکنیک طبیعی بودن رنگ آن است، پس دندانپزشک به چندین فاکتور باید توجه داشته باشد تا به هدف خود دست پیدا کند.

رنگ سفیدی چشم زیباجو، رنگ پوست و رنگ دندان‌های مجاور او که بسیار نکات مهمی در طبیعی جلوه دادن رنگ کامپوزیت به حساب می‌آیند. دندانپزشک از طیف های موجود، مجموعه ای را برای لایه لایه قرار دادن مواد انتخاب کرده و آنها را روی سطح دندان کار گذاشته تا به نتیجه دلخواه برسد.

روش لیرینگ دندان
لیرینگ دندان به روش لب شیشه ای و شفاف

کامپوزیت دندان به روش لیرینگ لب شیشه‌ای

امروزه در سلبریتی‌ها، افراد معروف و بازیگران به‌‌تازگی از لیرینگ لب شیشه ای یا به عبارتی کامپوزیت لبه شیشه ای یا لبه شفاف به روش لیرینگ دندان استقبال زیادی می‌شود و از آن برای زیبایی دندان خود استفاده می کنند.

کامپوزیت به روش لیرینگ
کامپوزیت دندان به روش لیرینگ لبه شیشه ای

با پیشرفت متدها در علم دندانپزشکی و روش‌های جدید زیبایی و اصلاح طرح لبخند، متخصصان دندانپزشکی قادرند که عدم یکدست بودن دندان‌ها را برطرف کرده و به آنها جلوه‌ای زیبا و جذاب و در عین حال طبیعی ببخشند، به این منظور دندانپزشک از کامپوزیت هایی استفاده می‌کند که همانند ماده رزین دارای شفافیت و رنگ‌های متنوع باشند.

در واقع کامپوزیت لبه شیشه ای به روش لیرینگ دندان هم برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به صورت سلیقه ای برای زیباتر شدن و طبیعی تر جلوه دادن دندان ها مورد استقبال بسیاری قرار دارد که این مورد بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد. دندانپزشکی دکتر قاسم نژاد در زمره اولین کلینیک هایی است که لیرینگ لب شیشه ای را به مراجعه کنندگان خود معرفی نمود و با استقبال فراوانی مواجه شد.

لیرینگ دندان در دوران بارداری

طبق تحقیقات صورت گرفته، درمان‌های زیبایی در هیچ زمینه‌ای به علت تزریق بی‌هوشی یا بی‌حسی ضروری نیستند و سفید کردن دندان‌ نیز از این حیث مستثنی نیست و باید به بعد از زایمان موکول شوند و به دلیل نگرانی های ایمنی بالقوه در مورد مواد سفید کننده، زنان باردار باید هر گونه روش سفید کردن دندان را به تاخیر بیندازید. روش‌های مختلف سفید کردن دندان در نظر بگیرید و گزینه های سفید کردن خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید و در مورد اینکه چه چیزی برای شرایط فردی شما بهتر عمل می‌کند، راهنمایی بخواهید.

قیمت کامپوزیت دندان به روش لیرینگ دندان

قیمت کامپوزیت به روش لیرینگ دندان با توجه به مهارت و تخصص دندانپزشک، محل سکونت شما یا محلی که دندانپزشکی شما در آنجا واقع است، متفاوت است. نکته قابل توجه این است که لیرینگ دندان یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی است و خدمات درمانی محسوب نمی‌شود، در نتیجه تحت پوشش بیمه قرار ندارد. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌‌توانید با شماره تماسی که در سایت کلینیک دکتر قاسم قاسم نژاد درج شده و یا آدرس اینستاگرام تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید نمونه های کامپوزیت دندان را مشاهده و مقایسه نمایید.

نتیجه گیری

همانطور که می‌دانید کامپوزیت یک روش درمانی و زیبایی جهت زیباتر کردن دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند به حساب می‌آید که به شما کمک می‌کند تا با هزینه کمتر از لمینت دندان، اما با دوام و ماندگاری کمتر، بتوانید دندان‌هایی سفید، درخشان، براق و شفافی داشته باشید. در این بین، دندانپزشکان از روش نوینی جهت بهتر کردن و طبیعی‌تر جلوه دادن کامپوزیت‌ها با تکنیکی جدید به نام لیرینگ دندان، توانسته‌اند کاری کنند که فرقی بین دندان طبیعی شما و کامپوزیت‌ها دیگر احساس نشود.

طیف رنگی بسیاری در کامپوزیت دندان موجود است، که بر اساس بهترین برند‌های کامپوزیت موجود در همه کشور‌ها، با ترکیب چندین طیف می‌توانید کامپوزیت مورد علاقه خود را به روش لیرینگ دندان تجربه کنید و از داشتن لبخندی زیبا و طبیعی لذت ببرید.

5/5 - (160 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

17 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ژینا
ژینا
11 ماه قبل

لمینت شیشه ای گرونتر از عادیشه؟ من بین لمینت شفاف و لمینت ساده گیر کردم میشه راهنمایی کنید کدومو انتخاب کنم؟ و اینکه میشه پیش شما این کار رو انجام داد؟

ارشیا
ارشیا
1 سال قبل

قیمت لیرینگ دندان لبه شیشه ای واحدی چنده؟

محسن
محسن
1 سال قبل

کامپوزیت به روش لیرینگ لبه شیشه ای قیمت؟

david oinas
david oinas
1 سال قبل

very very good article thank you drghasemnejad

فرشاد
فرشاد
1 سال قبل

لیرینگ همون کامپوزیته؟

مشیما
مشیما
11 ماه قبل

من به کسایی که میخوان ونیر کامپوزیت کنن حتما لیرینگ شیشه ای رو امتحان کنند خیلی عالی میشه

sara
sara
10 ماه قبل

مقاله کاملا مفیدی بود، ممنون از شما

behrooz
behrooz
10 ماه قبل

قیمت لیرینگ دندان با قیمت کامپوزیت دندان تفاوت داره؟

سجاد
سجاد
6 ماه قبل

سلام شما جایی هست که قیمت لمینت دندان را اعلام کرده باشید؟

فهرست مطالب