Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL

در طیف رنگ کامپوزیت، رنگ A1 روشن ترین رنگ محسوب می‌شود که سفیدی بیش از حد آن توجه بسیاری از جوانان و افراد مشهور به خصوص هالیوودی ها را به خود جلب می‌کند. دلیل اصلی محبوبیت رنگ XL در طبیعی بودن آن است که جلوه ای کاملا طبیعی به کامپوزیت‌ها می‌دهد که جزو یکی از زیباترین رنگ کامپوزیت دندان نیز به حساب می‌آید.
رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL

رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL در رنگ های کامپوزیت که از پرطرفدارترین رنگ های کامپوزیت دندان محسوب می‌شوند در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم به شما در بالا بردن آگاهی تان در خصوص رنگ‌ها کمک کنیم که انتخاب بهتری داشته باشید. رنگ كامپوزيت یکی از مهمترین عوامل در تعیین زیبایی و طبیعی بودن دندان ها می باشد. در این میان، رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL به صورت گسترده در ترمیم زیبایی دندان مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به بررسی ویژگی های این دو رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL پرداخته می شود.

پالت رنگ کامپوزیت دندان
رنگ کامپوزیت دندان

اولین تفاوت رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL این است که باید بدانیم که کامپوزیت A1 یکی از پر استفاده ترین کامپوزیت های دندانپزشکی است که برای درمان دندان های جایگزینی یا درمان دندان با لثه های پوسیده استفاده می شود. این نوع کامپوزیت به دلیل رنگ کاملا طبیعی آن و همچنین تغییر رنگ کمتر در طی زمان، مورد توجه قرار گرفته است.

در مقابل، کامپوزیت XL کامپوزیتی با رنگ مخصوص است که بر خلاف کامپوزیت A1 از سیستم رنگی سطحی استفاده می‌کند، بنابراین برای مشاهده رنگ کامل تر، به نور مستقیم نیاز دارد. این نوع کامپوزیت عموماً برای درمان دندان هایی که به رنگ بیشتری برای پوشش بیشتر نیاز دارند استفاده می شود.

دیگر تفاوت رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL به عنوان مثال، اندازه ذرات، چگونگی تزریق در دندان، آب شدن آن و تفاوت در قابلیت پولیش کردن آن ها است.

با توجه به تفاوت های مذکور، باید توجه داشت که برای هر مورد نیازمند بررسی و تعیین اینکه برای چه دندانی مناسب هستند، می‌باشد. برای مثال، در برخی موارد، اندازه ذرات کامپوزیت ممکن است در پولیش کردن بعدی باعث شکستگی دندان شود.

رنگ کامپوزیت دندان
رنگ کامپوزیت دندان

در نهایت، بهتر است این نکته را به خاطر داشت که هریک از رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL با رعایت روش های مناسب و با استفاده از تجهیزات پزشکی حرفه ای می توانند برای حفظ دندان های شما مفید باشند.

در طیف رنگ کامپوزیت، رنگ کامپوزیت دندان A1 روشن ترین رنگ محسوب می‌شود که سفیدی بیش از حد آن توجه بسیاری از جوانان و افراد مشهور به خصوص هالیوودی ها را به خود جلب می‌کند. براقیت و درخشندگی، شفافیت خاص آن جلوه خاصی به دندان ها و لبخند شما می‌بخشد که زیبایی شما را دو چندان می‌کند. در میان پالت رنگ های کامپوزیت A1 و B1 سفید ترین رنگ ها شناخته می‌شوند، در حالی در واقعیت اینگونه نیستند زیرا این دو طیف رنگ، طبیعی ترین رنگ های کامپوزیت هستند.

 کامپوزیت دندان
کامپوزیت دندان

در افرادی که پوست و موی تیره دارند رنگ A1, A2 گزینه بهتری می‌باشند و در افراد با پوست و موی روشن طیف رنگ A3و A4 انتخاب های هوشمندانه تری هستند. همچنین رنگ A1 مناسب افرادی است که تحت هیچ گونه خدمات زیبایی سفید کننده ای نبوده اند و برای اولین دفعه است که کامپوزیت زیبایی را تجربه می‌کنند.

رنگ کامپوزیت دندان XL از برند KERR

KERR برندی آمریکایی است که سایه XL را که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است؛ را تولید و به بازار عرضه کرده است. دلیل اصلی محبوبیت این سایه در طبیعی بودن آن است که جلوه ای کاملا طبیعی به کامپوزیت‌ها می‌بخشد که جزو یکی از زیباترین رنگ‌های کامپوزیت دندان نیز به حساب می‌آید. شرکت KERR هر 16 طیف رنگ را در 3 سایه کامپوزیت جای داده است به نحوی که این امکان را به شما می دهد که هم در انتخاب راحت تر تصمیم گیری کنید هم سریع تر به انتخاب مطلوب خود دست یابید.

پالت رنگ کامپوزیت دندان
پالت رنگ کامپوزیت دندان

این سایه از طیف رنگ های سفید به حساب نمی‌آید و بسیار رنگ آن طبیعی می‌باشد و همین دلیل محبوبیت بیش از اندازه رنگ XL است.

سه طیف سایه XL

روشن، متوسط، تیره

رنگ کامپوزیت دندان XL از قابلیت یکپارچگی و ترکیب بیشتری برخوردار است که این ویژگی باعث می‌شود که بیشتر و زیبا تر روی دندان ها قرار بگیرند و از ماندگاری بیشتری برخوردار باشند. همچنین به دلیل انعکاس بالای نور، مانند مروارید دیده می شود. سایه XL بسیار براق، درخشنده، شفاف و انعکاس دهنده نور است که این ویژگی های سایه XL را منحصر به فرد و شگفت انگیز کرده است.

این ویژگی ها در هر دو رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL مشترک است ولی در انتخاب رنگ، شرایط دندان ها و سلیقه افراد نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

هر دو رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL وقتی که در کامپوزیت های لبه شیشه ای به کار گرفته می‌شوند زیبایی دو چندانی پیدا می‌کنند که امروزه متقاضیان زیادی را به سمت خود جلب می کنند.

رنگ های دلخواه کامپوزیت
رنگ های دلخواه کامپوزیت

بخاطر داشته باشید که نکته بسیار مهم و تاثیرگذار در انتخاب رنگ کامپوزیت همانطور که در مقاله بهترین رنگ های کامپوزیت به طور مفصل توضیح دادیم، توجه به رنگ پوست، رنگ مو، سفیدی چشم افراد، رنگ دندان های مجاور بسیار مهم در انتخاب رنگ و سایه کامپوزیت است که دندانپزشک معالج شما مشاوره لازم در این خصوص را در اختیار شما قرار داده تا نتیجه کار بسیار مطلوب باشد.

شما خود بهتر است پیش از مشاوره و شروع کار کامپوزیت مطالعات خود را در زمینه رنگ ها و بهترین برند های کامپوزیت انجام داده تا نتیجه مطلوب و رضایت بخشی حاصل گردد.

قیمت و هزینه کامپوزیت دندان در کلینیک زیبایی زعفرانیه تهران

به صورت کلی انتخاب رنگ دندان در هزینه نهایی خدمات دندانپزشکی تاثیر چندانی ندارد، اما باتوجه به قیمت خرید در بعضی از تناژهای رنگی با برند خاص و مختلف، اختلاف قیمت کمی را شاید در پیش داشته باشد.

همانطور که می‌دانید با توجه به تخصص دندانپزشک، مهارت، دقت و ظرافتش در قالب گیری، تجهیزات و کیفیت لوازم، محل دندانپزشکی، کاری که لازم است جهت ناهمگونی دندان‌هایتان روی آنها صورت گیرد، همه این فاکتور ها روی قیمت کامپوزیت دندان شما تاثیرگذار است و از آنجایی که خدمات دندانپزشکی زیبایی تحت پوشش بیمه نمی‌باشد باید بدانید که همه هزینه ها را خود شما می‌بایست متقبل شوید.

برای آگاهی و دریافت قیمت کامپوزیت دندان کلیک نمایید.

سخن پایانی

همانطور که در خصوص دو رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL توضیح دادیم هر دو رنگ a1 کامپوزیت و رنگ xl کامپوزیت بسیار مورد استقبال زیباجویان قرار دارند با این شباهت که هر دو رنگ کامپوزیت دندان A1 و XL، سایه های طبیعی محسوب می‌شوند ولی رنگ A1 کامپوزیت رنگی سفیدتر است که بسیار در بین افراد مشهور محبوبیت دارد.

این در حالی است که رنگ XL کامپوزیت رنگی طبیعی ولی خیلی سفید نیست و این سفید نبودن این سایه کامپوزیت را بسیار طبیعی تر از هر سایه ای کرده است که زیبا جویان به جهت هم خوانی و هماهنگی با سایر دندان های مجاور تمایل زیادی به این طیف از رنگ دارند زیرا اعتقاد دارند که زیبایی طبیعی از سفیدی زیاد و غیر طبیعی زیبا تر است و به طبیعی بودن چهره خود در هر زمینه ای بیشتر علاقه دارند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره آنلاین و رایگان در خصوص رنگ های کامپوزیت با کلینیک دکتر قاسم نژاد از طریق شماره های واتس اپ و ادرس اینستاگرام درج شده در سایت با ما تماس بگیرید و از خدمت رسانی ما بهره مند شوید.

5/5 - (21 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین