Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

دریافت نوبت

فرم درخواست آنلاین جهت مشاوره حضوری

نام *
نام خانوادگی *
موبایل *
ایمیل
دلیل درخواست مراجعه *
توضیحات

جراحی لیفت لثه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جراحی و زیبا سازی لثه یکی از جراحی‌های زیبایی و درمانی است که هم باعث افزایش زیبایی دندان می شود و هم در درمان بیماری های لثه یا جلوگیری از آسیب و تحلیل لثه مورد استفاده قرار می گیرد.
لیفت لثه دکتر قاسم نژاد

لثه‌ ها از مهم‌ترین اجزای دهان هستند. درصورتی ‌که لثه‌ها آسیب ببینند یا دچار بیماری شوند، فورا باید آن‌ها را درمان کرد. در غیر این صورت این بیماری تشدید پیدا می‌کند و می‌تواند باقی اعضای بدن را نیز درگیر کند. همچنین سلامت و زیبایی دهان ودندان‌ها به خطر افتاده و ممکن است دندان نیز از دست برود.

دربیشتر مواقع لیفت لثه (کانتور لثه) برای زیبایی دندان و لبخند زیباتر انجام می‌شود. اما در بعضی موارد، لیفت لثه از نظر درمانی ضرورت دارد. بیماری ها و عفونت التهابی لثه مثل پریودنتیت از جمله بیماری هایی است که لیفت لثه در آن یک روش درمانی محسوب می شود.

لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه یا به عبارتی دیگر کانتور لثه یک روش جراحی ساده است که به موجب آن لثه ها نه تنها برای بهبود ظاهر، بلکه اندازه، شکل و ظاهر دندان ها نیز در آن بالا می‌روند. یک لبخند زیبا تنها به داشتن دندان های زیبا نیست. طراحی رقص بافت لثه به همان اندازه مهم است.

این روش معمولا در یک جلسه انجام می شود و بهبودی آن معمولاً سریع و بدون خطر است. بهبود ودوران نقاحت لثه تقریباً 12 هفته طول می کشد.

لیفت لثه به طور چشمگیری “لبخند لثه ای” را بهبود می بخشد. با این حال، معمولاً ممکن است فقط یک یا دو دندان برای ایجاد هماهنگی و تقارن لازم به انجام  جراحی و زیباسازی لثه باشد.

ویدیو جراحی لیفت لثه و افزایش طول تاج جهت زیبایی

آیا جراحی لیفت لثه برای من مناسب است؟

اغلب جراحی‌های لثه در سن بلوغ و تا زمانی که رشد دندان های دائمی کامل نشده است، نباید انجام شود، زیرا تحلیل رفتن لثه‌ها می‌تواند باعث تحریک و حساس شدن لثه و دندان شود، در نتیجه پوسیدگی و از دست رفتن دندان را در پی دارد.

افرادی که دارای شرایط زیر می‌باشند  گزینه مناسب لیفت لثه هستند:

کسانی که لبخند و ظاهر لثه ‌ایی دارند

لبخند لثه‌ای به لبخندی گفته می‌شود که در آن فرد زمان خندیدن بخش زیادی از لثه‌اش نمایان می شود، البته نه‌تنها در خندیدن، بلکه در زمان مکالمه و خوردن و آشامیدن نیز ممکن است بخش زیادی از لثه‌ها نمایان شود. لیفت لثه می‌تواند این شکل ظاهری را در افراد برطرف کند و اعتماد به نفس آن ها را بالا ببرد.

افرادی که لثه های نامنظم و خط لثه نامتقارن دارند

 در این حالت فرد ازنظر زیبایی لبخند جذابی ندارد، و متأسفانه دندان‌ها  به دلیل لثه های حجیم نامنظم و بالا و پایین دیده می‌شوند.

افرادی که دندان هایشان کوتاه نشان می‌دهد یا به عبارتی تاج کوتاهی دارند

داشتن دندان های بلند و کشیده از نکات بارز زیبایی دندان و لبخندی جذاب محسوب می شود.

بخشی از دندان که هنگام لبخند زدن نمایان می‌شود ممکن است به دلیل حجم بالای لثه ها کوچک و کوتاه نشان داده شود، لیفت لثه (کانتور لثه) می تواند به افزایش طول تاج دندان کمک کند و ظاهری زیباتر به فرد هدیه دهد.

قبل و بعد از کانتور لثه

چه زمانی انجام لیفت لثه ضروری است؟

در اغلب مواقع لیفت لثه برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند (مقاله انواع روش های اصلاح طرح لبخند) صورت می‌گیرد. اما در صورت مشاهده  التهاب لثه یا تورم و عفونت (پریودنتیت) ، لیفت لثه یک روش درمانی محسوب می‌شود.

اما درابتدا دندان‌پزشک تلاش می‌کند لثه‌های شما را با متد‌های غیرتهاجمی درمان کند. به طور مثال یکی از روش‌هایی که ممکن است قبل از لیفت لثه (کانتورلثه) و روش جراحی انجام پذیرد، تجویز دارو می‌باشد.

به طور مثال بر اساس تشخیص دکتر دندانپزشک برای درمان عفونت لثه های شما  او می‌تواند به صورت مقطعی آنتی‌بیوتیک تراپی تجویز کند و پس از وصول نتیجه نسبت به جراحی لثه اگر این روش تاثیرگذارنباشد، قسمتی از بافت آسیب دیده لثه جراحی و برداشته می‌شود و به ‌نوعی لیفت لثه انجام می‌شود؛ درنتیجه در روش درمانی زمانی که لیفت لثه انجام می‌شود، هم از نظر زیبایی و اصلاح لبخند به دندان‌ها و لثه کمک می‌شود و هم این که بیماری التهاب یا تورم و عفونت لثه درمان می‌شود و از تحلیل رفتن لثه جلوگیری می‌شود.

باید این را اضافه نمود که در صورتی که لثه ها دچار بیماری شوند به سرعت باید آن‌ها را درمان کرد، زیرا اگراین بیماری شدت پیدا کند، ابتدا باعث تحلیل رفتن خود لثه میشود، و می‌تواند بقیه اعضای بدن را نیز دچار اختلال کند.

مراحل جراحی لیفت لثه

جراحی لیفت لثه طی مراحلی انجام می‌شود که در ادامه برای تصمیم گیری و ارزیابی بهتر به صورت مختصر به آن اشاره می‌شود. همچنین ویدو لیفت لثه، جراحی لثه، توسط دکتر قاسم نژاد در زعفرانیه تهران را می توانید مشاهده نمایید.

1. ارزیابی و تصمیم گیری قبل از جراحی لیفت لثه

گام نخست برای جراحی لیفت لثه مراجعه به دندانپزشک و انجام معاینات دقیق پزشکی وبررسی عوامل مختلف در ایجاد تحلیل لثه است تا داندان‌پزشک اطمینان حاصل کند که بیمارمناسب برای انجام جراحی لیفت لثه، جهت  درمان یا زیبایی (اصلاح طرح لبخند) می باشد.

در این مرحله دندانپزشک ممکن است با استفاده از تصویربرداری و یا حتی تاباندن اشعه ایکس روی موضع برای بررسی بهتر و دقیق‌تر، موضوع را پیگیری کند. سپس اگر شما کیس مناسب برای جراحی لثه (کانتور لثه)  باشید با گرفتن شرح حال  و معاینه بالینی از شما اقدام به جراحی لیفت لثه می‌نماید.

2.روش های جراحی و زیباسازی لثه

اقدام بعدی انجام جراحی لیفت لثه می‌باشد که در این مرحله امکان دارد دندانپزشک از لیزریا تیغ جراحی استفاده کند که بنا به صلاحدید دندانپزشک انجام می‌شود. قبل از کانتور لثه از بی حس کننده موضعی به لثه‌ها استفاده می‌شود و شما هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.

ممکن است بعد از انجام برش دربافت لثه، بخیه نیاز باشد که در این صورت به لثه‌ها بخیه زده می‌شود. اگر لثه‌های شما بیش از اندازه عقب‌نشینی کرده باشد، ممکن است که در برخی نقاط پیوند لثه انجام شود و بافت لثه در آن محل قرار بگیرد.

برای این کار امکان دارد که دندان‌پزشک بافت لثه را از قسمت های دیگر دهان شما جدا کند.و در قسمتی دیگر پیوند داده شد.  درواقع این کار پیوند لثه نام دارد. زمانی که بیماری های لثه مانند تحلیل و عقب نشینی لثه ایی پدید می آیند پوشش لثه، ضعیف می‌شود و قسمت کمی از دندان را پوشش می دهد درچنین مواقعی به پیوند لثه احتیاج می باشد.

شایان ذکراست پیوند لثه یک جراحی آسان و سریع است که توسط پریودنتیست صورت می‌پذیرد و از بافت لثه سقف دهان برای انجام آن استفاده می‌گردد.

3.مراقبت‌ها پس از جراحی لثه

به طور کلی روند بهبودی بعد از جراحی لیفت لثه به دلیل بافت نرم لثه به سرعت توسط بدن انسان صورت میگیرد. با این حال نکات مهمی هست که باید جزو اقدامات بعد از جراحی لیفت لثه انجام شود.

قبل‌تر توضیح داده شد که جراحی زیباسازی لثه به دو روش جراحی با استفاده از لیزر و یا تیغ جراحی توسط داندانپزشک انجام می شود؛ اگر جراحی لیفت لثه با لیزر انجام شده باشد روند بهبودی با سرعت بالاتری انجام می شود.اما اگر لیفت لثه با جراحی باشد باید به مدت چند هفته صبر کرد تا لثه‌ها به طور کامل بهبود پیدا کنند.

کلنیک دندانپزشکی دکتر قاسم نژاد با استفاده از به روزترین دستگاه لیفت لثه (الکتروسرجری) و با بهره مندی از متدهای پیشرفته و حرفه ای  در این زمینه، به شما لبخندی جذاب هدیه خواهد داد.

مدت زمان بهبودی مستقیماً به وسعت جراحی بستگی دارد. ممکن است نیاز باشد برخی از فعالیت‌ها را برای چند روز محدود کنید و از انجام آن‌ها خودداری کنید تا بهبودی تسریع شود. نکاتی که باید رعایت شود شامل موارد زیر هستند؛

  • از آن جایی که لثه‌های شما در چند روز اول بسیار حساس هستند، باید غذاهای نرم و ساده میل کنید.

برخی از غذاها که در روزهای اول دوره‌ی نقاهت می‌توانند اثر خوبی بر بهبودی داشته باشند عبارت‌اند از؛ سوپ، ماست و سس سیب. سایر مواد غذایی که باید محدود شوند، توسط مشاور و یا خود دندان‌پزشک به شما آموزش داده خواهند شد.

  • چند روز بعد از انجام جراحی برای معاینه باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا روند بهبودی مورد بررسی قرار گیرد.
  • آنتی‌بیوتیک به شکل خوراکی و یا دهان‌شویه ممکن است برای شما تجویز شود. این کار برای پیشگیری از ابتلا به عفونت بعد از جراحی است.
  • علائم خطر را به‌خوبی بشناسید و در صورت مشاهده‌ی هرکدام، بلافاصله به دندان‌پزشکی مراجعه کنید. دیدن ترشح از لثه‌ها و درد می‌تواند از این موارد باشد.

سخن پایانی

جراحی و زیبا سازی لثه یکی از جراحی‌های زیبایی و درمانی است که هم باعث افزایش زیبایی دندان می شود و هم در درمان بیماری های لثه یا جلوگیری از آسیب و تحلیل لثه مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بسیاری از افراد قبل از انجام لمینت و کامپوزیت لیفت لثه لازم است تا دندان ها فضای کافی برای قرارگیری روکش داشته باشد. برای این کار باید یک ماه قبل از لمینت یا کامپوزیت لیفت لثه انجام شود تا موقعیت لثه ها ثابت شده باشد.

در این مقاله سعی کردیم جراحی لثه را به زبانی ساده برای شما عزیزان شرح دهیم.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

در صورتی که در مورد این فرآیند سؤالی دارید که در این مقاله پاسخ آن را نیافته‌اید، سؤال خود را در قسمت نظرات زیر همین مقاله مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنیم.

سؤالات متداول درباره جراحی لیفت لثه

آیا جراحی لیفت لثه درد دارد؟

یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که معمولا توسط مراجعه‌کنندگان جراحی لیفت لثه مطرح می‌شود ،این است که آیا جراحی لیفت لثه درد دارد؟ بهتر است بدانید که در زمان انجام جراحی به شما بی‌حسی موضعی داده می‌شود که این امر باعث می‌شود دردی را احساس نکنید. ولی باید انتظار درد اندک و حساس بودن لثه‌ها را بعد از انجام کانتور لثه داشته باشید.

میزان درد و ناراحتی بعد از جراحی بستگی به گستردگی برداشت لثه‌های شما دارد. اگر میزان برداشت لثه‌ها زیاد باشد، متقابلا درد هم کمی بیشتر خواهد بود و به همان اندازه جراحی سبک و کوچک، درد کمتری در پی خواهد داشت و بهبودی آن سرعت بیش‌تری خواهد داشت.

بعد از جراحی ممکن است که دندان‌پزشک برای شما داروهای التیام بخش که نیاز به نسخه دارند تجویز کند. ولی معمولاً درد بعد ازجراحی با مسکن‌های بدون نیاز به نسخه مثل استامینوفن و بروفن قابل کنترل است.

هزینه جراحی و قیمت لیفت لثه چقدر است؟

هزینه نهایی این فرآیند بستگی به عوامل مختلفی از جمله شرح حال شما و سپس شهر و کلینیک و از همه مهمتر دندانپزشک شما دارد. برای اطلاع از قیمت ها می توانید با کلینیک دکترقاسم نژاد تماس حاصل نمایید.

آیا بعد از انجام زیباسازی لثه آثار این جراحی مشخص می ماند؟

بعد از انجام جراحی و طی شدن زمان چند هفته ای هیچ اثری از جراحی لیفت لثه به جای نخواهد ماند.

 آیا بعد از لیفت لثه می توان کامپوزیت یا لمینت انجام داد؟

اگر شما دارای دندان هایی سفید و مرتب و زیبا هستید در واقع نیازی به انجام کامپوزیت یا لمینت نیست، اما اگر میخواهید ظاهر و لبخندی جذاب را تجربه کنید استفاده از کامپوزیت ونیر و یا لمینت بعد از جراحی نتیجه فوق العاده ای را رقم خواهد زد.

5/5 - (96 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

4 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستایش
ستایش
1 سال قبل

اگر لثه بریده شده باشه یا کنده شده باشه میشه با لیفت لثه ترمیم بشه؟

dr_ghasem_ghasemnejad
مدیر
dr_ghasem_ghasemnejad
1 سال قبل
پاسخ به  ستایش

سلام. بله با جراحی ترمیمی لثه انجام می شود.

فلاحتی
فلاحتی
1 سال قبل

بعد از لیفت لثه میشه لمینت یا کامپوزیت کرد؟ جراحی لیفت لثه درد داره؟ قیمت کانتور لثه چنده

دکتر قاسم قاسم نژاد
مدیر
دکتر قاسم قاسم نژاد
1 سال قبل
پاسخ به  فلاحتی

سلام، بله بعد از لیفت لثه می توان لمینت دندان یا کامپوزیت دندان انجام داد و نتیجه خوبی هم به همراه خواهد داشت، برای قیمت جراحی لیفت لثه با کلینیک تماس بگیرید

فهرست مطالب