Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

لمینت دندان را بهتر بشناسید!

با پیشرفت علم دندانپزشکی با استفاده از لمینت می توان طرح و رنگ دندان را اصلاح و زیبا تر کرد و همچنین فاصله بین دندان ها را پوشش داد و گاها دندان های نامرتب و شکسته را حتی به جای ارتودنسی ترمیم کرد . لمینت روکشی نازک است که روی سطح جلویی دندان ها با پوششی یک دست می‌باشد.
لمینت زعفرانیه

امروزه برای جذاب کردن دندان ها و لبخند شما، روش های مختلفی وجود دارد که می‌توان گفت بهترین و با‌دوام ترین روش جهت سفید و زیبا‌تر کردن دندان‌ها، انجام لمینت دندان می باشد.

با پیشرفت علم دندانپزشکی با استفاده از لمینت ونیر دندان می توان طرح و رنگ دندان را اصلاح و زیباتر کرد و همچنین فاصله بین دندان ها را پوشش داد و گاها دندان های نامرتب و شکسته را حتی به جای ارتودنسی ترمیم کرد. لمینت دندان روکشی نازک است که روی سطح جلویی دندان ها با پوششی یک دست بکار می رود و به چهره شما زیبایی دو چندان می‌بخشد. علاوه بر مزایای زیبایی شناختی و افزایش اعتماد به نفس در افراد، باعث مقاومت مینای دندان نیز می‌شود.

لمینت دندان (لمینت پرسلن که به ونیر پرسلن معروف است) پوسته ای نازک است که بر اساس ساختار دندان و فک هر شخص توسط مواد رنگی دندان طراحی می شود. پرسلن ساخته شده از لایه های نازک چینی است که با مینای دندان طبیعی و لایه چسبنده جایگزین می شود.

لمینت دندان دکتر قاسم نژاد

اولین لمینت ونیر دندان در چه زمانی انجام شد؟

روکش‌های دندانی برای اولین بار توسط دندانپزشک کالیفرنیایی چارلز پینکوس در سال 1928 برای زیباتر کردن ظاهر یک بازیگر در یک فیلمبرداری ساخته شد. اگرچه او تا دهه 30 سعی به ادامه نظریه خود داشت ولی روش او موفق نشد که روکش را به مدت طولانی روی دندان نگه دارد.

لمینت‌ ونیر دندان به چند نوع تقسیم می‌شوند؟ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

لمینت دندان به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می‌شوند که توضیح مختصری از آنها در ذیل شرح داده خواهد شد:

لمینت ونیر دندان سرامیکی

همانطور که از اسمش پیداست؛ لمینت سرامیکی از جنس سرامیک یا به اصطلاح چینی به قطر حداکثر یک میلیمتر است که برای نصب، لازم است سطح دندان به مقدار کمی تراش داده شود و با چسب مخصوص روی سطح جلویی دندان چسبانده شود که در مقایسه با نوع کامپوزیتی از زیبایی بیشتری برخوردار است. انجام لمینت سرامیکی با بی حسی صورت می گیرد.

لمینت ونیر دندان کامپوزیتی

کامپوزیت از جنس پلیمر است و در دندانپزشکی ساخته می‌شود و به سطح بیرونی دندان اضافه می شود. در این روش دندان ها تراش داده نمی شوند و لمینت کامپوزیتی نقش سفید کردن دندان را به عهده دارد. از مهم ترین کاربرد کامپوزیت، درمان فواصل دندانی و بی نظمی دندان ها، روشن و براق کنندگی آن‌ها است. در کامپوزیت حتی به بی حسی موضعی احتیاجی نیست.

لمینت دندان لبه شیشه ای

سبک و متد جدید لمینت ونیر دندان لبه شیشه ای

لمینت دندان با لبه شیشه ای و شفاف، روش و در عین حال سبک جدید و بسیار زیبا و طبیعی است، که باعث زیبایی بیشتر و طبیعی‌تر شدن لبخند و دندان می‌شود، در این روش که لبه های دندان به صورت شیشه ای و شفاف است و همین موضوع باعث این می شود که زیباجو لبخندی درخشان تر و در عین حال طبیعی تر داشته باشد. لامینت دندان لبه شیشه ای به تازگی مورد استقبال فراوانی از سوی هنرپیشه های هالیوودی و زیباجویان فراوانی قرار گرفته است.

کلینیک دندانپزشکی دکتر قاسم نژاد در زعفرانیه تهران از جمله اولین کلینیک هایی است که لامینت دندان لبه شیشه ای را به مراجعه کنندگان خود پیشنهاد داد و مورد استقبال فراوانی قرار گرفت، شما میتوانید برای دیدن مقاله کامل لامینت دندان لبه شیشه ای و شفاف کلیک نمایید.

لمینت دندان با لبه شیشه ای و شفاف روش و در عین حال سبک جدید و بسیار زیبا و طبیعی است، که باعث زیبایی بیشتر و طبیعی‌تر شدن لبخند و دندان می‌شود.

لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت از استحکام بیشتری برخوردار است هم در رنگ و هم دوام مواد ماندگار تر است.

نمونه کار لمینت ایمکس Emax آی پی اس 20 واحد توسط دکتر قاسم قاسم نژاد

لمینت دندان زعفرانیه

مراحل انجام لمینت ونیر دندان

قالب گیری

ابتدا می‌بایست از دندانپزشک معالج خود در خصوص سلامت دهان و دندان های خود مشاوره بگیرید که اگر احیانا دچار پوسیدگی دندان هستید، روند درمان خود را دنبال کنید سپس با توجه به تعداد دندان های مد نظرتان و نوع لمینت از دندان هایتان قالب گیری می شود و قالب به آزمایشگاه ارسال می گردد که معمولا بین 2 تا 4 هفته زمان لازم است تا قالب ها آماده شوند.

در جلسه اول دندانپزشک سطح دندان های شما را به اندازه کمی تراش می دهد تا سطح دندان ها صاف شود و سپس قالب گیری صورت می گیرد.

اتصال لمینت دندان بر سطح دندان

لمینت دندان ارزان

در این مرحله با آماده سازی قالب ها دندانپزشک جهت چک کردن سایز و فرم لمینت ها، آنها را موقتا روی دندان ها می‌گذارد. سپس برای اینکه روی سطح دندان قرار گیرند تراش های کمی روی سطح دندان ایجاد کرده و چسبندگی ایجاد می کند. سپس برای فیکس شدن آن ها با استفاده از رزین های مخصوص و لیزر آنها را کاملا روی دندان محکم می کند.

لمینت دندان به چه افرادی توصیه نمی شود؟

  • افرادی که دچار پوسیدگی یا بیماری لثه هستند یا به علت پوسیدگی و پر کردن های متعدد دندان های سالمی ندارند و از سلامت دهان و دندان برخوردار نیستند، نمی توانند کاندید مناسبی برای انجام این‌کار باشند.
  • افرادی که دندان قروچه می کنند. دندان قروچه باعث ترک خوردن یا شکستن لمینت می شود.
  • افرادی که مینای دندان کمی دارند و دندان هایشان استحکام کافی ندارند.

مزایای لمینت دندان

  • طبیعی به نظر رسیدن نسبت سایر روش ها
  • دوام و طول عمر زیاد
  • مقاوم در برابر زرد شدن
  • برطرف کردن عیوب ظاهری دندان
  • اصلاح ظاهر لبخند
  • تراش کمتر در مقایسه با سایر روش ها
  • درمان دندان‌هایی که دچار لب پریدگی و شکستگی شدند
  • برطرف کردن فواصل و ناهنجاری های دندان

معایب لمینت دندان

  • پس از نصب، امکان اینکه رنگ آن را تغییر دهید وجود ندارد.
  • اگر دچار شکستگی یا ترک شوند امکان ترمیم آن‌ها وجود ندارد و می بایست، تعویض شوند.
  • به علت اینکه، درحین نصب، دندان ها تراش داده می شوند دیگر نمی توان از داشتن لمینت منصرف شد.
  • اگر در مجاورت لثه درست نصب نشود، ممکن است باعث التهاب لثه و یا حتی خونریزی شود.
  • اگر توسط دندانپزشک مجرب و به صورت اصولی انجام نشود ممکن است باعث پوسیدگی دندان ها شود. اغلب افراد نگرانند که بعد از آن دهانشان بوی بد بگیرد. توجه داشته باشید که لمینت مانند دندان طبیعی نیازمند مراقبت است و می بایست بعد از هر وعده غذایی مسواک و نخ دندان استفاده شود.

مراقبت های پس از لمینت دندان

  • پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • از مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های رنگ دار از قبیل قهوه، چای و نوشابه خودداری کنید.
  • از خوردن غذای های سفت مانند آجیل تا یک هفته پرهیز کنید و پس از یک هفته می بایست مراقب خوردن این قبیل خوراکی‌ها باشید که باعث شکستگی و یا ترک لمینت دندان شما نشوند، چرا که امکان ترمیم وجود ندارد و مجبور به تعویض آن می شوید.
  • استعمال سیگار و دخانیات ممنوع می باشد چرا که به مرور زمان باعث تغییر رنگ می شوند.
  • پس از انجام لمینت نیاز به جرم گیری دندان ندارید.
  • هر شش ماه به دندانپزشک خود جهت چکاپ مراجعه کنید تا مبادا به پوسیدگی دندان دچار شوید.

سوالات متداول

  • طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

طول عمر مفید آن به کیفیت، جنس و برند مواد، تخصص و مهارت دندانپزشک و همچنین مراقبت های شما پس از انجام آن بستگی دارد که بین 5 تا 10 سال می باشد.

  • آیا می توان لمینت را پس از مدتی برداشت؟

در نوع کامپوزیتی این امکان وجود دارد ، چون دندان ها تراش داده نمی شوند ولی در نوع سرامیکی همچین چیزی ممکن نیست ، به علت تراش های ایجاد شده روی سطح دندان فقط می توان آنها را برداشت و مجددا لمینت دیگری جایگزین کرد.

  • آیا می توان ناهنجاری های فکی را با آن درمان کرد؟

خیر، معمولا ناهنجاری های فکی نیاز به ارتودنسی یا ارتوسرجری (ترکیب ارتودنسی و جراحی فک) دارد و با لمینت امکان پذیر نیست.

  • هزینه لمینت چقدر است؟

با توجه به میزان و حجم مواد ، برند ، مدت زمان صرف شده جهت انجام کار ، تجربه و تخصص دندانپزشک متغییر است. جهت مشاوره آنلاین و رایگان می توانید با کلینیک تخصصی و زیبایی دکتر قاسم نژاد تماس حاصل فرمایید. همه روزه آماده خدمت رسانی به همه زیباجویان عزیز می باشیم.

  • آیا می توان با دندان پروتز متحرک لمینت انجام داد؟

خیر، با داشتن پروتز متحرک ممکن نیست، باید دندان هایتان را ایمپلنت کنید تا بتوانید قادر به انجام لمینت باشید.

  • نازکی لمینت دندان چقدر است؟

دقیقا به نازکی پوست تخم مرغ یا لنز چشم می باشد و در عین حال می بایست به ضخامتی باشد که از مینای دندان محافظت کند.

  • چه برندهایی مناسب هستند؟
  1. ایمپرکس ایمکس : این برند ساخت شرکت ویوانت می باشد که از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و در رفع نواقص و اصلاح فرم دندان ها کاربرد فراوانی دارد. برای آشنایی بیشتر با برند ایمکس کلیک نمایید.
  2. ونیر: این برند ساخت شرکت مک می باشد که به دلیل خاص بودن و گران بودنش برای افرادی که تمایل به انتخاب آن دارند به کار می رود. این برند به دلیل شباهت زیادی که به دندان طبیعی دارد مورد استقبال زیاد ستاره های هالیوود است. (لبخند هالیوودی چیست )
  3. دوراتین: این برند که ساخت شرکت ویتا و از جنس پرسلین می باشد می توان گفت از ارزانترین برندها است و دارای استحکام قابل قبولی نیز هست .
  4. ونیر سرک: این برند توسط شرکت سرک ساخته شده است که از طریق طراحی سه بعدی در مطب آماده می شود که این خاصیت آن باعث گران بودن این برند شده است.

تفاوت لمینت دندان ارزان و گران !!

حتما شنیده اید که بعضی از کلینیک ها لمینت را با پایین ترین قیمت ارائه می دهند و شما از خود می پرسید چرا این همه تفاوت قیمت؟ باید بدانید که دلیل اینکه یک برند به دیگری برتری می یابد کیفیت، مرغوبیت، دوام و استحکام، زیبایی و طبیعی بودن، شفاف و براق بودن، سازگاری با بافت دهان و دندان و ماندگاری برای چندین سال است، همه و همه اینها کافی است که یک برند به دیگری برتری داشته باشد. برند ارزان قیمت طی مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می دهد یا دچار آسیب می شود و شما مجبور به تعویض و پرداخت هزینه مجدد می گردید.

سخن پایانی

امروزه یکی از نیازهای اصلی انسان نیاز به زیبایی شناختی است که می تواند در بالا بردن اعتماد به نفس به او کمک کند و یکی از تاثیرگذارترین روش‌ها ، داشتن لبخندی زیباست که نه تنها خود زیباست بلکه زیبایی شما را دو چندان می‌کند. برای داشتن لبخندی زیبا لمینت به کمک شما می آید که می توانید با انتخابی مناسب 5 تا 10 سال زیبایی خود را تضمین کنید.

همچنین لامینت می تواند مشکلات ناهماهنگی و نا هنجاری دندان، تیرگی و زردی، شکستگی و فاصله بین دندان هایتان را از بین ببرد و لبخند زیبایی را به شما هدیه دهد.

با ما تماس بگیرید منتظر شما هستیم .

5/5 - (76 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

7 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سسش
سسش
1 سال قبل

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

gldkj
gldkj
1 سال قبل

یعنی لمینت گرونتره یا کامپوزیت IPS بعد اینکه لمینت آی پی اس هم داریم؟

دکتر قاسم قاسم نژاد
مدیر
دکتر قاسم قاسم نژاد
1 سال قبل
پاسخ به  gldkj

سلام، لمینت ها قیمت بالاتری نسبت به کامپوزیت دارند، بله داریم برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کلینیک تماس بگیرید

سسش
سسش
1 سال قبل

لامینت لبه شیشه ای بهتره یا کامپوزیت لبه شیشه ای؟ لامینت ترمیم میشه؟ یا کامپوزیت ترمیم میشه؟

دکتر قاسم قاسم نژاد
مدیر
دکتر قاسم قاسم نژاد
1 سال قبل
پاسخ به  سسش

لمینت لبه شیشه ای از لحاظ طول عمر و مزیت های مربوط به لمینت طول عمر و کیفیت بالاتری دارند. لمینت تعویض می‌شود. کامپوزیت ترمیم می شود. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله لمینت لبه شیشه ای و کامپوزیت لبه شیشه ای را مطالعه نمایید و یا برای اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس بگیرید.

Mohsen
Mohsen
1 سال قبل

لمینت دندان لب شیشه ای چنده؟

قیمت لمینت ایمکس
قیمت لمینت ایمکس
1 سال قبل

قیمت لمینت دندان شفاف ایمکس چنده؟

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین