Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

لبخند هالیوودی چیست؟ (8 مزیت اصلاح طرح لبخند هالیوودی)

میل به زیبایی در انسان ها پدیده ای اجتناب ناپذیراست ، بر همین اساس اگر به ظاهر آرتیست های هالیوودی روی فرش قرمز مراسم ها دقت کرده باشید، همه یک وجه اشتراک باهم دارند آن هم داشتن لبخند های زیبا و جذاب است که ظاهر آن‌ها را
کامپوزیت دندان با لبه شیشه ای و شفاف

در این مقاله سعی شده با اصطلاح لبخند هالیوودی؛ تاریخچه، روش‌ها و مزایای آن به طور خلاصه آشنا شوید.

یکی از بارزترین نکات زیبایی در چهره هر انسان دندان است. همه ما دوست داریم لبخندی زیبا و جذاب داشته باشیم، حتی زمانی که می خواهیم عکسی به یادگار داشته باشیم این نکته بیشتر از قبل برای ما اهمیت پیدا می‌کند.

لازمه‌ی داشتن لبخندی جذاب، دندان ‌های مرتب، منظم و ترجیحا سفید و درخشان است. داشتن یک لبخند زیبا فقط بُعد زیبایی ندارد بلکه از نظر روانی هم تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس ایجاد می‌کند. درنتیجه لبخند ما اهمیت بسزایی در زیبایی و به تصویر کشیدن شخصیت ما دارد.

اهمیت لبخندها در به تصویر کشیدن شخصیت ما و برجسته کردن کاریزمای ما نقش مهمی ایفا می‌کنند. دندان‌ها، جدا از عملکردشان، به عنوان شاخص سلامت عمومی جسمی و روانی ما نیز عمل می‌کنند. حتی جالب است بدانید براساس نظرسنجی های روانشناسی، برای عده‌ای داشتن دندان های سالم و زیبا جزو معیار، و در انتخاب فرد تاثیرگذار می‌باشد.

میل به زیبایی و کمال در انسان پدیده ای اجتناب ناپذیر است و با پیشرفت علم و تکنولوژی نیز می‌توان با این امر در جهت درست آن همسو شد. حال برای داشتن چهره‌ای زیبا، لبخند هالیوودی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

حالا چرا لبخند هالیوودی؟

بالاتر به این اشاره کردیم که میل به زیبایی در انسان ها پدیده ای اجتناب ناپذیراست و بر همین اساس اگر به ظاهر آرتیست‌های هالیوودی روی فرش قرمز مراسم ها دقت کرده باشید، همه یک وجه اشتراک باهم دارند: داشتن لبخند های زیبا و جذاب که ظاهر آن‌ها را چشمگیر کرده است. این افراد مشهور با داشتن دندان های درخشان و سفید توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و این سوال برای بیننده ایجاد می‌شود که راز این لبخند هالیوودی چیست؟

در ادامه این مقاله به رمزگشایی این موضوع و داشتن یک لبخند هالیوودی و همچنین روش های آن می‌پردازیم.

این روش در سینمای هالیوود رواج داشت که گریمور قبل از شروع فیلمبردای اقدام به گریم دندان بازیگران میکرد و از یک روکش موقت که تنها چند ساعت دوام داشت و از جنس آکریلیک بود استفاده می‌شد و بعد از پایان کار از دندان ها جدا می‌شد ، که با پیشرفت علم و گذر زمان بازیگران و هنرمندان برای داشتن دندان‌های زیباتر به سراغ طرح لبخند هالیوودی شتافتند.

اصطلاح لبخند هالیوودی از چه زمانی رواج پیدا کرد؟

این اصطلاح از زمانی رواج پیدا کرد که بازیگران و آرتیست های  فیلم و سریال در دهه 1960 میلادی برای آنکه در سکانس ها و صحنه ها جذاب تر به نظر برسند و از نگاه بیننده کاریزمای بالاتری به خود اختصاص دهند شروع به ترمیم و زیبایی دندان های خود کردند. اکثر این هنرمندان از روکش های دندان برای زیبایی دندان خود استفاده می کردند.

درواقع لبخند هالیوودی یک تغییر در جهت زیباتر کردن دندان ها است و روش های مختلفی برای این موضوع نیز استفاده می شود. روش هایی مثل، روکش های سرامیکی، ایمپلنت، تغییر رنگ دندان ها، رفع فاصله و شکاف بین دندان و قرار دادن تاج  بر روی دندان، جزو اقداماتی برای ایجاد لبخند هالیوودی است. البته انتخاب این روش های بنابر شرح حال شما و تشخیص دندانپزشک متخصص متفوت می‌باشد.

8 مزیت اصلاح طرح لبخند هالیوودی

  1. زیباتر شدن دندان ها
  2. بهبود ظاهری دندان‌ها
  3. جوان تر و زیبا ترشدن چهره
  4. افزایش اعتماد به نفس در لبخند زدن
  5. افزایش سلامت دندان ها
  6. افزایش دوام و استحکام دندان ها
  7. داشتن دندان های مرتب و منظم
  8. اصلاح و رفع عیوب دندان ها

انواع روش های ایجاد طرح لبخند هالیوودی

کلینیک تخصصی دکتر قاسم نژاد واقع در زعفرانیه تهران با روش های مختلفی برای اصلاح طرح لبخند (لبخند هالیوودی) و بهبود وضعیت و سلامت دندان ها درخدمت شماست. شما می‌توانید با مشاوره رایگان در زمینه زیبایی دندان، بهترین روش برای اصلاح لبخند خود را انتخاب کنید.

انواع روش های طرح لبخند هالیوودی در کلینیک دکتر قاسم نژاد شامل:

انواع روکش های دندان

یکی از متداول‌ترین تکنیک ها برای ایجاد طرح لبخند استفاده از روکش های سرامیکی و کامپوزیتی است. روکش های لمینت سرامیکی و کامپوزیت با تغییر رنگ و اندازه دندان می‌توانند تمامی نواقص ظاهری دندان را برطرف کنند و البته دوام بسیار بالایی دارند.

اصلاح لبخند لثه

این روش برای کسانی انجام می‌شود که هنگام خندیدن مقدار زیادی از لثه هایشان نمایان می‌شود. این مشکل می‌تواند به دلیل کوتاه بودن دندان ها، کوچک بودن لب بالایی و یا فعال بودن بیش از حد عضله کنترل کننده حرکت لب بالا (هایپر اکتیو بودن عضله) باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اصلاح لبخند لثه ای می توانید مقاله کامل آن را مطالعه کنید.

سفید کردن دندان

سفید و درخشان بودن دندان ها یکی از مهم ترین اصول در داشتن لبخند هالیوودی است. برای سفید کردن دندان ها از روش بلیچینگ دندان می‌توان استفاده کرد که مواد مخصوصی به دندان ها زده می‌شود.

کاشت دندان مصنوعی، ایمپلنت

جای خالی دندان از دست رفته تأثیر منفی در ظاهر دندان ها می‌گذارد و باعث می‌شود هنگام خندیدن اعتماد به نفستان را از دست بدهید. روش های مختلفی مانند ایمپلنت، دندان های مصنوعی و پروتزها و بریج دندان برای کاشت دندان وجود دارد که می‌توانند جایگزین جای خالی شده و زیبای لبخند را به شما بازگرداند.

کلینیک دندانپزشکی دکتر قاسم نژاد از تخصصی ترین کلینیک های کاشت و ایمپلنت دندان در زعفرانیه تهران می‌باشد.

ارتودنسی دندان

برای بهبود وضعیت ظاهری و برطرف کردن ناهنجاری دندان ها و ردیف و منظم کردن آنها، ارتودنسی بهترن راه حل است. روش های مختلف ارتودنسی وجود دارد که می‌تواند مشکل هم ردیف نبودن دندان ها را حل کند و برای شما لبخندی زیبا به همراه داشته باشد.

باندینگ دندان یا ونیر کامپوزیت

 در صورتی که دندان شما دچار آسیب های ظاهری مانند ترک خوردگی و یا تغییر رنگ دندان شده باشد، روشی مطمئن برای زیبایی آنها به نام باندینگ وجود دارد. باندینگ می تواند فضای خالی بین دندان ها را حذف کند و یا سبب تغییر اندازه و شکل دندان شود. مدت زمان اصلاح طرح لبخند به این روش حدود ۱ ساعت طول می کشد. در جهت تغییر رنگ دندان به روش باندینگ، بهترین رنگی که با دندان فرد مطابقت دارد، استفاده می گردد.

برای رفع نواقص جزئی دندان از روش باندینگ دندان استفاده می‌شود. در این روش مشکلاتی مانند ترک و لب پریدگی دندان و تغییر شکل، اندازه و رنگ دندان اصلاح شده که در داشتن لبخند زیبا تأثیر بسزایی دارند. کلینیک تخصصی دکتر قاسم نژاد از بهترین و درجه یک ترین مواد کامپوزیتی استفاده می‌کند که همین امر باعث رضایت مراجعه کنندگان عزیز می‌باشد.

لمینت ونیر دندان

گاهی اوقات دندان ها دچار آسیب هایی مانند انحراف، خراشیده شدن و تغییر رنگ می شوند که برای ترمیم و زیبایی دندان و رفع این مشکلات آن می توان از روش لمینت ونیر استفاده نمود. جنس لمینت ونیر، پرسلن یا سرامیک است و استحکام بسیار زیادی دارد. لمینت ونیر روی دندان ها قرار می‌گیرند و مشکلات ظاهری دندان ها را اصلاح می کند. مدت زمان درمان معمولا در دو جلسه بوده و دندانپزشک در این زمان لبخندی زیبا را برای به شما هدیه می‌دهد.

ایجاد خط لبخند

در هنگام خندیدن، خطی در گوشه لب ظاهر شده که باید فاصله لبه دندان بالا و لبه دندان پایین در تناسب باشند. دندان پزشک برای اصلاح خط لبخند از روشهایی زیبایی دندان استفاده می‌کند. اصلاح خط لبخند اصولا با روکش های دندان رفع می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر می ‌توانید مقاله اصلاح طرح لبخند و روش‌های آن را مطالعه نمایید.

لومینیرز دندان

لومینیرز یک نوع ونیر پورسلین است که خیلی نازک تر از وینر بوده ضخامت کمی دارد. برای استفاده از روکش های لومینیرز نیازی به تراش دندان نیست و به دلیل توانایی بهبود ظاهر دندان بدون آسیب رساندن به مینای دندان، بسیار محبوب است.

دوام وماندگاری طرح لبخند هالیوودی

مسئله دوام و ماندگاری طرح لبخند هالیوودی، مسئله ای است که ذهن هر کسی را قبل از انجام آن درگیر می‌کند. برای دوام و استحکام لبخند هالیوودی نمی‌توان دقیقا مشخص کرد که چه مدت ماندگار است. ولی معیارهایی برای افزایش دوام آن وجود دارد که با رعایت کردن آن می توان مدت زمان زیادی آن را حفظ کرد. ازجمله آن می توان به مراقبت از دندان ها، رعایت بهداشت دهان و دندان به شکل صحیح و منظم اشاره کرد.

درصورتی که هریک از این فاکتورها رعایت نشود متعاقبا دوام و استحکام دندان ها کم خواهد شد. البته اینکه دندان ها در طول عمر دچار آسیب هایی می شوند اجتناب ناپذیر است و امکان دارد شما با حفظ و رعایت نکات هم دچار آسیب‌های دندان شوید البته میزان آن با رعایت نکات بهداشتی به حداقل می‌رسد. با این حال در واقع اقداماتی که برای اصلاح طرح لبخند انجام دادید نیاز به ترمیم و بازبینی توسط دندانپزشک دارد.

مورد مهم بعدی در استحکام و ماندگاری طرح لبخند هالیوودی شما؛ نوع و جنس و از همه مهم تر انتخاب دندانپزشک متخصص و معتبر می‌باشد. در صورتی که کار شما با کیفیت بالا انجام شود و بعد از آن هم مراقبت های لازم را انجام دهید معمولا بین 10 الی 12 سال نیازی به ترمیم آن ندارید!

کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر قاسم نژاد واقع در زعفرانیه تهران، از بهترین و درجه یک‌ترین مواد و ابزار داندانپزشکی برای مراجعه کنندگان خود استفاده‌ می‌کند و بالاترین کیفیت را برای شما تضمین خواهد کرد.

در ادامه تصاویری از قبل و بعد از اصلاح طرح لبخند (لبخند هالیوودی) چهره های مشهور را مشاهده کنید.

5/5 - (66 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین