Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

دریافت نوبت

فرم درخواست آنلاین جهت مشاوره حضوری

نام *
نام خانوادگی *
موبایل *
ایمیل
دلیل درخواست مراجعه *
توضیحات

همه چیز در مورد کامپوزیت آی پی اس IPS

کامپوزیت آی پی اس IPS یک نوع ماده پرکننده نانو هیبریدی است که حاوی ذرات سرامیکی میباشد بسیار با دوام ساخته شده است که جهت بکار گیری روکش و ترمیم زیبایی دندان‌ها به کار می‌رود. حتی کامپوزیت ips به علت درخشندگی و کیفیت بالا میتواند جایگزین مناسبی برای لمینت دندان باشد.
ips دکتر قاسم نژاد

کامپوزیت آی پی اس IPS یک نوع ماده پرکننده نانو هیبریدی است که حاوی ذرات سرامیکی میباشد بسیار با دوام ساخته شده است که جهت بکار گیری روکش و ترمیم زیبایی دندان‌ها به کار می‌رود. حتی کامپوزیت ips به علت درخشندگی و کیفیت بالا میتواند جایگزین مناسبی برای لمینت دندان باشد.

این کامپوزیت‌ها که پیش ساخته هستند و با توجه به سایز دندان‌ها و ایجاد تراش؛ می‌توان با چسبی مخصوص آنها را روی سطح دندان چسباند. در ساخت این کامپوزیت‌ها از ذرات ریز سرامیکی استفاده شده است که از موادی همچون سیلیکات و زیرکونیوم ساخته شده اند که یکی از بهترین روش‌ها جهت پرکردن حفره‌های دندان محسوب می‌شوند.

کامپوزیت آی پی اس IPS نسل جدیدی از ونیر می‌باشد که به علت ذرات سرامیک موجود در آنها خاصیت درخشندگی بالایی دارند. در این نوع کامپوزیت در مقایسه با سایر مدل ها؛ تغییر رنگ و سیاهی طی مدت زمان طولانی‌تری اتفاق می افتد.

اولین بار چه زمانی کامپوزیت‌ها مورد استفاده قرار گرفتند؟

رزین های کامپوزیت اولین بار در دهه 1960 معرفی شدند و در نهایت به پرکننده‌های دندان تبدیل شدند. اگرچه مخلوط‌های رزین اولیه به راحتی صیقل داده نمی‌شدند، اما عملکرد بسیار بهتری نسبت به پرکننده‌های آمالگام داشتند که نیازی به استفاده از جیوه و نقره نداشتند.

کامپوزیت-IPS

تفاوت کامپوزیت آی پی اس IPS و ونیر چیست؟

  • ونیر از مواد کامپوزیتی نظیر رزین و پلیمر ساخته شده است در حالی که IPS از مواد سرامیکی درست شده است که با دهان و دندان و فک اشخاص سازگاری بیشتری دارد و موارد کمی یافت می‌شود که اشخاص دچار حساسیت شوند.
  • تفاوت موجود در متریال کامپوزیت آی پی اس IPS در مقایسه با ونیر باعث ایجاد دوام بیشتر شده و طی مدت زمان خیلی طولانی دچار تغییر رنگ می‌شوند، همچنین خیلی سخت آسیب می‌بینند؛ در حالی که عمر مفید ونیرها 7 تا 10 سال است.
  • از آنجایی که ماده سازنده IPS سرامیک می‌باشد؛ شفافیک و درخشندگی بیشتری نسبت به ونیر دارند.
  • قیمت IPS نسبت به ونیر معمولی پایین‌تر است.

ویژگی‌های کامپوزیت آی پی اس IPS

  • کامپوزیت آی پی اس IPS جهت استفاده زیبایی برای دندان‌های جلو و استفاده درمانی برای دندان های عقب استفاده می‌شوند.
  • دارای تنوع رنگی بالا می باشند و همچنین بصورت براق و شفاف و مات موجود هستند.
  • در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی دندان مانند لمینت؛ از هزینه کمتری برخوردار هستند.
  • نسبت به سایر مواد و روش‌ها؛ برای برخی از اشخاص در مورد دهان، لثه و دندان حساسیت کمتری ایجاد می‌کنند یا می‌توان گفت درصد حساسیت آنها صفر است.
  • در این روش دندان‌ها تراش داده نمی‌شوند.
  • مقاومت و استحکام بالایی در مقابل جویدن غذای سفت دارند.
  • به دلیل وجود سرامیک در ساخت متریال آنها، طول عمر مفید بسیار بالایی دارند.
  • در صورت بروز شکستگی یا لب پریدگی؛ به جای تعویض می‌توان آنها را ترمیم کرد.
  • ظاهری کاملا طبیعی دارند و رنگ و ظاهر آنها کاملا مشابه دندان‌های طبیعی است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت کامپوزیت دندان و لمینت چیست ؟ می توانید مقاله مرتبط را مطالعه نمایید.

معایب کامپوزیت آی پی اس IPS

  • همانند سایر روش‌های زیبایی مراقبت و بهداشت دهان و دندان بسیار ضروری است و در صورت عدم رعایت بهداشت، احتمال بروز التهاب و تورم لثه وجود دارد.
  • این امکان وجود دارد که روزهای ابتدایی انجام کامپوزیت آی پی اس IPS؛ با حساسیت گرمایی و سرمایی مواجه شوید که به مرور رفع خواهند شد.
  • این احتمال وجود دارد که در اثر ضربه سنگین و جویدن غذای سفت لب پر یا شکسته شود ولی به راحتی قابل ترمیم هستند.
  • ممکن است با توجه به شرایط ظاهری دندان‌هایتان، نیاز داشته باشید که سطح دندان‌ها تراش داده شوند.

 کامپوزیت آی پی اس IPS برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که دارای دندان های ناهماهنگ، کوتاه و بلند ‌باشند.
  • اشخاصی که دندان‌هایشان دچار شکستگی، لب پریدگی و زردی باشند و ظاهر مناسبی نداشته باشند.

کامپوزیت ips سرامیکی با متد جدید لبه شیشه ای و لیرینگ دندان

یکی از بهترین و جدیدترین متد کامپوزیت ای پی اس ips سرامیکی، متد کامپوزیت ips با لبه های شیشه ای و شفاف به روش لیرینگ دندان است که همین موضوع باعث می‌شود نتیجه نهایی فوق العاده باشد، کامپوزیت ای پی اس ips به روش لبه شیشه ای متدی است که دندانپزشک متخصص در این روش لبه های دندان را به صورت شفاف و بی رنگ، درست مانند دندان های طبیعی شکل می دهد، درنتیجه همین امر موجب طبیعی تر شدن فرم و شکل دندان و همچنین جذابیت بالاتر لبخند شما خواهد شد.

مراحل کاشت کامپوزیت آی پی اس IPS

تمیز کردن دندان‌ها

  • مرحله نخست، ابتدا می بایست دندان‌ها به طور کامل بررسی و از سلامت دهان و دندان‌ اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود پوسیدگی و جرم کاملا برطرف شده و سطح دندان آماده انجام روکشکامپوزیت آی پی اس IPS شود.

خشک کردن کامل دهان

  • در مرحله بعدی، دندانپزشک می بایست دندان‌ها را کاملا خشک کرده و مطمئن شود رطوبت بزاق دهانتان روی سطح دندان وجود ندارد تا باعث اختلال در عملکرد مواد نشود. پس از آن با مواد اسیدی سطح دندان‌ها را شستشو می‌دهد تا برای نصب کامپوزیت آی پی اس IPS آماده شوند.

قرار دادن چسب باندینگ

  • در مرحله سوم، مواد باندینگ (چسب) را به سطح دندان‌ها زده و مواد کامپوزیت آی پی اس IPS را پس از آن روی دندان قرار می‌دهیم. در این مرحله دندانپزشک فرایند اضافه کردن مواد و برداشتن را ادامه می‌دهد تا روکش مناسبی روی سطح دندان‌ها شکل گیرد.

چسباندن کامپوزیت روی دندان

  • در نهایت، لایه نازکی از کامپوزیت آی پی اس IPS روی سطح دندان‌ها قرار می‌گیرد و با نور سفت می‌شود. به علت نازک بودن لایه کامپوزیت آی پی اس IPS نیازی به تراش دندان‌ها نیست مگر در حالتی که دندان‌ها بسیار نامرتب باشند و لازم باشد که سایزشان کمی کوچک شود.

مراقبت‌های لازم پس از انجام کامپوزیت آی پی اس IPS

  • خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگ دار مثل نوشابه، قهوه، چای تا 24 ساعت اکیدا ممنوع می باشد و پس از آن نیز مصرف این قبیل خوراکی‌ها را به حداقل برسانید.
  • پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده شود.
  • از مسواک بسیار نرم استفاده کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت مثل ته دیگ، آجیل خودداری کنید زیرا باعث لب پر شدن یا شکستن کامپوزیت می‌شوند.
  • سالانه یکبار به دندانپزشک برای انجام پولیش مراجعه کنید.
  • هر 6 ماه جهت چکاب به دندانپزشک مراجعه نمایید.
  • از استعمال دخانیات بپرهیزید.
همه چیز در مورد کامپوزیت آی پی اس IPS

بهترین برند‌های کامپوزیت آی پی اس IPS مربوط به چه کشوری می‌باشد؟

بهترین برند‌های IPS مربوط به کشور آلمان هستند که با طول عمر زیاد، کیفیت و استحکام بالا و همچنین شفافیت و درخشندگی طبیعی؛ باعث می‌شوند که به سختی می‌توان تفاوت آنها را با دندان طبیعی تشخیص داد.

همچنین می توانید برای انتخاب بهترین برند کامپوزیت دندان به این لینک مراجعه نمایید.

کامپوزیت لبه شفاف شیشه ای
کامپوزیت ips لبه شیشه ای و شفاف

طیف ‌های رنگی کامپوزیت آی پی اس IPS

طیف‌های رنگی کامپوزیت آی پی اس IPS بسیار زیاد هستند و به همین دلیل افراد زیادی را جهت ترمیم ناهماهنگی های دندانی و زیباتر کردن لبخند به سمت خود می‌کشاند. کامپوزیت آی پی اس 32 طیف رنگی و 5 سطح شفاف و مات دارد و با توجه به سلیقه زیباجویان و توصیه پزشک انتخاب می‌شوند.

در مورد رنگ کامپوزیت بیشتر بخوانید

قیمت کامپوزیت ips ای پی اس

بهترین برند کامپوزیت ips
بهترین برند کامپوزیت ips

هزینه IPS با توجه به اینکه از چه برندی استفاده شده است و همچنین با در نظر گرفتن تجربه، تبحر و سابقه دندانپزشک؛ متفاوت می‌باشد. برای اطلاع از هزینه های مربوطه و جهت مشاوره آنلاین و رایگان می‌توانید با کلینیک تخصصی زیبایی و درمانی دکتر قاسم قاسم نزاد تماس حاصل فرمایید. همه روزه از 8 صبح تا8 عصر آماده خدمت رسانی به شما زیباجویان عزیز می باشیم.

همچنین برای اطلاع از لیست قیمت کامپوزیت دندان میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.

سوالات متداول

کامپوزیت آی پی اس IPS ساخت کدام کشور است؟

همانطور که قبلا به آن اشاره شد؛  IPS ابتدا در کشور آلمان تولید شد و همچنان در صدر کشور‌های تولیدکننده IPS می‌باشد، شما می‌توانید شاهد بهترین برندهای IPS از کشور آلمان باشید. امروزه کشور سوئیس نیز اقدام به تولید IPS کرده است.

کامپوزیت آی پی اس IPS شفاف بهتر است یا مات؟

اغلب افراد برای جلوه و زیبایی بیشتر؛ گزینه کامپوزیت آی پی اس IPS با لبه شیشه ای یا شفاف را انتخاب می‌کنند ولی جهت پوشاندن تیرگی مات توصیه می‌شود.

روشن‌ترین و سفید کامپوزیت آی پی اس IPS کدام است؟

با توجه به اینکه در بالا به آن اشاره شد ,IPS 32 طیف رنگی دارد که روشن ترین آنها رنگ سفید گچی می‌باشد که در درون دهان افراد بسیار جلب توجه می‌کند و ظاهری کاملا غیرطبیعی دارد.

کامپوزیت آی پی اس IPS ایمپرس (EMPRESS) چیست؟

یکی از جدیدترین IPS هایی است که از کیفیت بسیار بالا و همچنین زیبایی و جلوه بسیاری برخوردار است.

 

آیا بیمه هزینه کامپوزیت آی پی اس IPS را پرداخت می‌کند؟

همانطور که می‌دانید این خدمات جزئی از خدمات زیبایی دندانپزشکی است و بیمه هزینه ای را بابت آن متقبل نمی‌شود ولی بایت درمانهای جانبی مانند درمان پوسیدگی، جرم گیری، بیماری‌های لثه و از قبیل آنها ممکن است توسط بیمه تکمیلی پرداخت گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با بیمه تکمیلی طرف قرارداد خود تماس بگیرید.

آیا کامپوزیت آی پی اس IPS دوام بیشتری نسبت به سایر کامپوزیت‌ها دارد؟

بله، در مقایسه با سایر کامپوزیت‌ها طول عمر بیشتری در حدود 5 تا 10 سال دارند و با توجه به مهارت دندانپزشک و توجه او در نصب و همچنین مراقبت‌های شما پس از نصب بسیار تاثیرگذار است و باعث می‌شوند که سال‌های بیشتری بدون نیاز به ترمیم از داشتن کامپوزیت‌های زیبای خود لذت ببرید.

سخن پایانی

به طور کلی، کامپوزیت روشی نوین است جهت زیباترکردن دندان‌ها و به طبع آن لبخندی زیبا؛ که در این خصوص کامپوزیت آی پی اس IPS به خاطر اینکه از ویژگی‌های خاصی برخورداراست می تواند گزینه مناسبی در مقایسه با سایر روش‌ها باشد. شما می توانید بهترین برندهای آی پی اس IPS را در کلینیک تخصصی زیبایی و درمانی دکتر قاسم قاسم نژاد تجربه کنید. توجه داشته باشید اگر دندانپزشک شما تخصص و مهارت لازم را نداشته باشد و همچنین از مواد مناسب و با کیفیتی استفاده نکند ممکن است هم به التهاب لثه دچار شوید هم کامپوزیت‌های شما دچار شکستگی و آسیب شوند، پس با انتخابی مناسب زیبایی و سلامت دندان خود را تضمین کنید.

5/5 - (158 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

11 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
parisa
parisa
6 ماه قبل

قیمت لمینت ips چنده و اینکه به نظرتون کامپوزیت ips بهتره انجام بدم یا لمینت ips ؟ ممنون

farhood
farhood
9 ماه قبل

هزینه و قیمت کامپوزیت ips چقدره؟

سمیرا تهرانی
سمیرا تهرانی
6 ماه قبل

رنگ کامپوزیت ips ای پی اس هم مثل رنگ لمینت دندونه؟ یعنی میشه از رنگای لمینت دندان رنگ کامپوزیت ips رو انتخاب کرد؟ و اینکه ماندگاریش چقدره؟

فرامرز
فرامرز
4 ماه قبل

مقاله خیلی خوب و عالی بود، من میخواستم کامپوزیت برزیلی اانجام بدم ولی الان نظرم تغییر کرد و کامپوزیت آی پی اس ips رو انتخاب کردم

Arta
Arta
23 روز قبل

سلام کامپوزت ips دو درجه روشن تر از BL L چه رنگی میشه؟

feroj
feroj
1 سال قبل

very very good article Dr.ghasemnejad

فهرست مطالب