Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

کامپوزیت دندان خرگوشی چیست؟ 3 مزیت آن

بسیاری از افراد که دارای دندان هایی با فرم خرگوشی هستند به دنبال این هستند که با انجام کامپوزیت دندان خرگوشی طرح لبخندی زیبا بدست بیاورند
کامپوزیت دندان خرگوشی

حالت دندان خرگوشی زمانی اتفاق می افتد که دندان های ردیف بالا به مقدار بیش از حد رو به جلو حرکت و رشد داشته باشند,این در صورتی است که دندان های ردیف پایین این مقدار حرکت را نداشته باشند.

به همین خاطر است که بسیاری از مراجعین بدنبال کامپوزیت دندان خرگوشی هستند تا این طرح لبخند زیبا را بدست بیاورند.

کامپوزیت دندان خرگوشی

چرا کامپوزیت دندان خرگوشی اهمیت بالایی دارد؟

بسیاری از افراد که دارای دندان هایی با فرم خرگوشی هستند به دنبال این هستند که با انجام کامپوزیت دندان خرگوشی طرح لبخندی زیبا بدست بیاورند
اما علاوه بر این حالت به خاطر بیرون زدگی , دندان ها بسیار در خطر آسیب هستند .

در صورتی که بیمار به موقع اقدام به درمان نکند ممکن است در آینده مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای رفع ایراداتی کند که ممکن است بوجود بیایند شود.

کامپوزیت دندان خرگوشی

مزایای کامپوزیت دندان خرگوشی

دندان خرگوشی با روش های متعددی قابل اصلاح است که آنها میتوان به لمینت,ارتودنسی و تراش دندان اشاره کرد,اما محبوب ترین انتخاب میان مراجعین کامپوزیت دندان خرگوشی است .

اگر در کامپوزیت دندان خرگوشی ازمواد با کیفیت استفاده شود و همینطور در صورتی که این کار توسط یک دندان پزشک حرفه ای انجام شود ظاهر طبیعی و در عین حال زیبایی به دندان خواهد داد.

یکی دیگر از مزایایی که کامپوزیت دندان خرگوشی نسبت به دیگر روش ها دارد قیمت به صرفه آن است و اگر در هر صورتی دندان های شما دچار شکستگی یا ایرادی شوند به راحتی میتوان با کامپوزیت دندان خرگوشی آن ها را ترمیم کرد.

کامپوزیت دندان خرگوشی در کنارظاهر زیبا و قیمت مناسب,در مدت زمان کوتاهی نیز انجام می شود و تنها در یک جلسه کار کامپوزیت ونیر انجام میشود.

تفاوت کامپوزیت دندان خرگوشی و لمینت

یک سوال پر تکرار میان افراد تفاوت میان لمینت و کامپوزیت است که هردوی آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند.
البته در این موردبرای انجام لمینت به جای کامپوزیت دندان خرگوشی باید مینای دندان تراشیده شود و هزینه بالاتری هم دارد .
برای همین بهتر است با یک دندان پزشک متخصص مشاوره کنید تا بتوانید تصمیم خود را نهایی کنید.

کامپوزیت دندان خرگوشی

کامپوزیت دندان خرگوشی بهتر است یا ارتودنسی ؟

بسیاری از مراجعین در انتخاب بین کامپوزیت دندان خرگوشی و ارتودنسی دچار شک و تردید می شوند,البته که تفاوت های زیادی بین این دو روش وجود دارد.

برای مثال دوره درمان ارتودنسی بسیار طولانی تر از روش کامپوزیت دندان خرگوشی است. 

همینطور زمانی که ارتودنسی رو دندان ها نصب باشد خوردن و جویدن هم دچار ایراد می شود اما زمانی که فاصله میان دندان ها خیلی زیاد باشد باید برای اصلاح آن از روش ارتودنسی استفاده.

کامپوزیت دندان خرگوشی

مراحل انجام کامپوزیت دندان خرگوشی

اطمینان از سلامت دندان ها : قبل از انجام هرکاری ابتدا باید لثه و دندان های شما توسط دندان پزشک معاینه و بررسی شوند تا در صورت وجود هرگونه ایراد برطرف شود.

تمیز کردن دندان ها : پس از انجام معاینه برای شروع فرایند کامپوزیت ابتدا باید دندان ها از هرگونه جرم و کثیفی پاک شوند,سپس با شستشوی دندان ها با استفاده از نوعی ژل حاوی مواد اسیدی,در دندان ها فضاهای بسیار کوچکی ایجاد میشود که برای چسبیدن مواد کامپوزیت به دندان لازم است. 

تراش دادن دندان ها : زمانی که از تمیزی دندان ها اطمینان حاصل شد,نوبت به این می رسد که دندان پزشک هرگونه فرم نامناسب و یا بیرون زدگی در دندان ها را با تراش دادن اصلاح و برطرف کند تا کاملا آماده نصب مواد کامپوزیت شوند.

قرار دادن مواد کامپوزیت بر روی دندان : در این مرحله که مهم ترین مرحله در انجام کامپوزیت به ویژه کامپوزیت دندان خرگوشی است , مواد خمیری کامپوزیت روی دندان ها قرار میگیرد که بخاطر حساسیت این مرحله به علت شکل گیری دندان ها مهم است که دندان پزشک کاملا مسلط باشد تا شکل گیری دندان ها دچار ایراد نشود.

چسباندن مواد کامپوزیت به دندان : پس از اینکه دندان پزشک به طور کاملا دقیق مواد کامپوزیت را روی دندان ها قرار داد,با استفاده از اشعه ای با حرارت بالا که روی دندان ها میگیرد مواد کامپوزیت را روی دندان میچسباند که برای اینکار اشعه باید بین 10 الی 15 ثانیه روی دندان ها گرفته شود.

 

کامپوزیت دندان خرگوشی

نحوه مراقبت از کامپوزیت دندان خرگوشی

کامپوزیت دندان دندان خرگوشی مانند همه کامپوزیت ها نیاز به رسیدگی و نگهداری دارد که البته نگهداری آن با بقیه کامپوزیت ها تفاوتی ندارد.

  • به هیچ عنوان با کامپوزیت های خود خوراکی ها و غذا های سفت مثل گردو را نشکنید.
  • اگر عادت به جویدن ناخن های خود دارید , این عادت را باید کنار بگذارید تا طول عمر کامپوزیت هایتان افزایش پیدا کند.
  • از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکل دار بشدت دوری کنید زیرا این دسته از مواد تاثیر مستقیمی بر روی دندان های شما دارند و طول عمر آن ها را کم میکنند.
  • از خوراکی هایی که درصد بالایی رنگ مصنوعی دارند استفاده نکنید, به این خاطر که کامپوزیت به راحتی رنگ آن ها را به خود میگیرد و از زیبایی آن کاسته می شود.
  • همیشه از مسواک و شوینده های دهانی استفاده کنید و بین دندان های خود را با نخ دندان پاک کنید.

سوالات متداول

قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی چقدر است ؟
قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی به نسبت تعداد دندان هایی که باید اصلاح شوند و جنس و کیفیت مواد کامپوزیت متغیر است.

جنس مواد کامپوزیت مورد استفاده در کامپوزیت دندان خرگوشی
مواد کامپوزیت مورد استفاده در کامپوزیت دندان خرگوشی انواع مختلی دارد که قیمت آن هم به نسبت کیفت آن افزایش پیدا میکند.

بهترین مرکز انجام کامپوزیت دندان خرگوشی کجاست؟

کلینیک دندانپزشکی دکتر قاسم قاسم نژاد با بیش از 10 سال سابقه با به‌ کارگیری بروزترین دستگاه‌ها و تجهیزات دندانپزشکی، واقع در برج الماس زعفرانیه تهران، سعی بر آن دارد تا پیوسته در مسیر ارائه ایده‌آل‌ترین خدمات در حوزه‌های تخصصی زیبایی و درمان دندان، گام‌هایی مؤثر در جهت رفاه و رضایت حال مراجعه کنندگان بردارد.

همچنین می‌توانید برای دیدن نمونه کارهای زیبایی و درمانی دکتر قاسم نژاد به اینستاگرام این کلنیک مراجعه نمایید.

سخن نهایی

کامپوزیت دندان خرگوشی روشی متداول برای ترمیم دندان های دچار جلو زدگی و دارای ایراد در فرم هستند است.افراد می توانند با استفاده از کامپوزیت دندان خرگوشی صاحب دندان هایی زیباتر شوند.

این روش یکی از روش های ایمن است و بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان مگر در موارد نادر صورت میگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام معاینات, می توانید با کلینیک دندان پزشکی دکتر قاسم نژاد در تماس باشید.

5/5 - (39 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

1 نظرات مراجعین و بازدیدکنندگان
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir Kamali
Amir Kamali
10 ماه قبل

بسبار مفید بود
ممنون از اطلاعات کامل

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین