Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

بهترین رنگ لمینت دندان

در انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان، که یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در زیبایی و جذابیت لبخند است، باید دانش خود را در زمینه رنگ های لمینت افزایش دهیم. امروزه، با گسترش تکنولوژی و افزایش توجه به زیبایی لبخند، انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان برای بسیاری از مردم اهمیت دارد.
بهتربن رنگ لمینت دندان

در انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان، که یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در زیبایی و جذابیت لبخند است، باید دانش خود را در زمینه رنگ های لمینت افزایش دهیم. امروزه، با گسترش تکنولوژی و افزایش توجه به زیبایی لبخند، انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان برای بسیاری از مردم اهمیت دارد. در این مقاله به بررسی بهترین رنگ لمینت دندان پرداخته شده است.

پالت بهترین رنگ لمینت دندان
بهترین رنگ لمینت دندان

بهترین رنگ لمینت دندان عبارتند از: سفید، طبیعی، صورتی و خاکستری. اما انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان، باید با توجه به رنگ پوست و رنگ چشم، به درستی تعیین شود.

رنگ سفید: این رنگ برای بیشتر افراد مناسب است، زیرا رنگ سفید به صورت پیش فرض در دندان های سالم وجود دارد. انتخاب این رنگ برای لمینت دندان به صورت یکنواخت و طبیعی به نظر خواهد رسید.

رنگ طبیعی: اگر دندان های شما دارای کمی زردی هستند، انتخاب رنگ طبیعی برای لمینت دندان مناسب است. این رنگ به دندان های شما طبیعتی ترین حالت را می بخشد.

رنگ لمینت دندان
رنگ لمینت دندان

رنگ صورتی: برای افرادی که پوستی صورتی و تیره دارند، لمینت دندان با این رنگ مطلوب است. این رنگ با پوست و رنگ چشم هایتان هماهنگی بیشتری دارد و لبخند شما را جذاب تر خواهد کرد. البته منظور از رنگ صورتی لمینت دندان تناژهایی متمایل به صورتی است.

رنگ خاکستری: این رنگ برای افرادی که دندان هایشان سفید و خالص نیستند، مناسب است. همچنین، این رنگ به دلیل شباهتش با رنگ نقره، برای افرادی که جواهرات نقره ای دوست دارند، زیبایی بیشتری به لبخند آنها می دهد.

در نهایت، باید توجه داشت که انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان به پوست، چشم و رنگ موی شما بستگی دارد. همچنین، مراجعه به دندانپزشک برای مشاوره نیز بسیار مفید است. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان کمک کند.

رنگ لمینت دندان
رنگ لمینت دندان

لمینت در لاتین به معنای روکش برگ است. در درمان لمینت یک لایه نازک از روکش روی دندان سالم قرار می گیرد. این پروتز محافظ ترین کاربرد پروتز است زیرا به کمترین میزان خراش و تراش دندان دارد. علاوه بر این، به دلیل ماهیت شفاف آن، رنگ طبیعی دندان را می توان حفظ کرد. لمینت ساختار محکمی داشته و از نظر رنگ ماندگاری بسیار بالایی دارد.

مراحل انجام لمینت دندان چگونه صورت می‌گیرد؟

لمینت برای اصلاح اختلالات زیبایی مانند تغییر شکل یا شکستگی در دندان های بیمار استفاده می شود. پوشش های لمینت در نتیجه یک معاینه مناسب که شامل اندازه گیری دندان های خاص بیمار است، طراحی می شوند. سپس روکش های آماده شده با چسب مخصوص و با حداقل تراش دندان ها به خوبی چسبانده می شوند. روکش های لمینت اعمال شده بسیار بادوام هستند. در صورت مراقبت های لازم می توان از آن برای سال‌های مدید استفاده کرد.

ویدیو بهترین رنگ لمینت دندان

 مزایای لمینت دندان چیست؟

  • بادوام است و تا زمانی که مراقبت های لازم انجام شود می توان از آن برای سالیان متمادی استفاده کرد.
  • به دلیل ظاهر شفاف آن، جلوه ای بسیار طبیعی به دندان ها می‌بخشد.
  • این کار با کمترین خراش روی دندان ها مستحکم می‌شود.
  • رنگ آن تغییر نمی کند و یکدست است.
  • ساختار صافی دارد.
تقاوت رنگ های لمینت دندان
رنگ های لمینت دندان

 لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

درمان لمینت برای دندان هایی که از نظر زیبایی آسیب دیده اند اعمال می شود. لمینت را می توان در زمانی که هیچ نتیجه ای از فرآیند سفید کردن دندان به دست نیامد، اعمال کرد. همچنین برای اصلاح دندان های کج و پرکردن دندان‌های فاصله دار دندان استفاده می شود. برای انجام درمان لمینت باید اندازه گیری دقیق دهان و دندان توسط دندانپزشک انجام شود و پس از انجام اندازه گیری ها، راجب مناسب بودن درمان تصمیم گیری می شود.

طبیعی ترین و بهترین رنگ لمینت دندان کدام است؟

سایه های BL1، BL2، BL3 و BL4 طبیعی تربن و بهترین رنگ لمینت دندان هستند. BL1 درخشان ترین سایه است و BL4 کمی سفیدتر از سفیدترین سایه دندان طبیعی است.

این گستردگی در رنگ ها ممکن است شما را گیج کند و به این فکر کنید که کدام رنگ لمینت شما را خارق العاده جلوه می دهد و بهترین رنگ لمینت دندان برای شما به حساب می‌آید.

پس از در نظر گرفتن نکاتی که توضیح می دهیم برای انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان، به لبخندی که می خواهید نزدیکتر خواهید شد.

پالت رنگ لمینت دندان
پالت رنگ لمینت دندان

جملاتی که ما دندانپزشکان زیاد می شنویم

در حالی که با لمینت یک لبخند جدید به دست می آورید، یکی از مهم ترین گام ها، انتخاب رنگ سفید مناسب است که کاملا با چهره شما همخوانی داشته باشد. اکثر مردم فکر می کنند این مرحله ساده است، “سفیدترین دندان ممکن را به من بدهید” این چیزی است که ما زیاد می شنوم. با این حال، وقتی نوبت به انتخاب رنگ می رسد توصیه می کنیم سریع تصمیم گیری نکنید، بلکه در مورد آن زیاد فکر کنید و تحقیق کنید تا زیبا ترین و درخشان ترین لبخند را برای خود به ارمغان بیاورید.

دقت کنید که قرار است 10 تا 15 سال لمینت را روی دندان های خود داشته باشید پس بعد از نصب نمی توانید آن را تعویض کنید. پس تمام نکات لازم را جهت انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان در نظر بگیرید.

دوست دارید دندان هایتان چقدر سفید باشد؟

نگاهی به نمودار سایه ها می اندازیم و توضیحاتی در این زمینه ارائه می‌دهیم.

 با روشن ترین رنگ شروع می کنیم Bleach1 (BL1) یا 0M3، به ترتیب صعودی حرکت می کنیم تا Bleach 3 و BL3 یا 0M3 که رنگ مایل به زرد را نشان می دهد. اما همچنین توجه داشته باشید که تفاوت بین این رنگ ها ناچیز است.

بعد از BL3/0M3، راهنما بر اساس درخشندگی دندان از ترتیب خاصی پیروی می کند. B1، A1، B2، D2، A2، … همانطور که مقیاس بالا می رود، نشان می دهد که رنگ دندان تیره تر و زردتر از دندان قبل است.

رنگ لمینت سرامیکی دندان
رنگ لمینت سرامیکی دندان

فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان:

  • تعداد لیمنت ها یا تعداد دندان هایی که قرار است لمینت شوند.
  •  رنگ پوست
  • رنگ سفیدی چشم
  •  شخصیت و انتظارات شما
  •  اندازه دندان

روش انجام انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان

تعداد لمینت ها: اگر قصد دارید 8 تا 10 دندان بالا و پایین را لمینت کنید، می توانید از طیف وسیعی از رنگ های C انتخاب کنید. یک سناریوی متفاوت این است که فقط دو یا سه دندان خود را لمینت کنید که گزینه های شما را محدود می‌کند و ما را مجبور می‌کند رنگی مشابه دندان های طبیعی شما انتخاب کنیم.

رنگ پوست: فرض کنید شما ده لمینت روی فک بالا خواهید داشت، بنابراین عامل بعدی که باید در نظر بگیرید رنگ پوست شما است.

 ما هرگز به بیمار نمی گوییم که کدام رنگ را باید انتخاب کند. ما به شما اجازه انتخاب می‌دهیم و فقط نظر خود و دلیل خود را توضیح می دهیم، شما در انتخاب هر رنگی که می خواهید آزاد هستید.

یکی از محبوب‌ترین و دقیق‌ترین گزینه‌های رنگ برای بیماران با پوست روشن‌ است، زیرا انتخاب های بیشتری برای آنها وجود دارد. در بیماران پوست تیره، اگر هدف شما داشتن لبخند سفید طبیعی است، به شما توصیه می کنیم BL3 یا BL4 را انتخاب کنید.

 رنگ چشم ها: چشم ها و دندان ها اولین اجزای صورت هستند که دیده می شوند. بنابراین توصیه ما به شما این است که سفیدی دندان های خود را مشابه رنگ سفید چشم خود انتخاب کنید. 

پالت رنگ لمینت دندان
پالت رنگ لمینت دندان

شخصیت و انتظارات: افراد با شخصیت برون گرا تمایل دارند رنگ دندان های روشن تری را انتخاب کنند زیرا به راحتی توجه را جلب می کنند. انتخاب رنگ سفیدتر باعث جلب توجه لبخند شما می شود. اگر به این موضوع اهمیت می دهید، قبل از انتخاب رنگ، آن را در نظر بگیرید. مهمتر از آن، این نکته را با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا بتوانید نتیجه عالی را کسب کنید.

اندازه دندان: رنگ سفید به خودی خود جلوه بصری گسترده ای دارد، بنابراین انتخاب رنگ سفیدتر باعث می شود لمینت ها بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند. اگر سفیدترین روکش ها را انتخاب می‌کنید، مراقب اندازه آن باشید.

پیشنهاد بهترین رنگ لمینت دندان به شما

BL1 0m1 BL2 0M2 BL3 0M3

  • اول، BL1/0M1 سفیدترین رنگی است که هر کسی می‌تواند انتخاب کند.
    دوم، برای افرادی که پوست روشن دارند و همچنین شخصیت برون گرا دارند رنگ BL2/0M2 اولین پیشنهاد ما به شما است و پس از آن BL1. اگر می خواهید طبیعی تر باشید، توصیه می کنیم رنگ BL3/0M3 را انتخاب کنید.
  • از طرف دیگر، اگر رنگ پوست شما متوسط ​​زیتونی یا برنزه است، BL3/0M3 و BL2/0M2 را به شما پیشنهاد می کنیم.
  • در نهایت، برای پوست های تیره ، رنگ سفیدتری ما معمولا پیشنهاد می کنیم BL3 یا BL2 است. اگر می خواهید محافظه کارتر باشید، B1 نیز عالی عمل می باشد.
رنگ لمینت دندان
رنگ لمینت دندان

هزینه و قیمت بهترین رنگ لمینت دندان در زعفرانیه تهران

همانطور که می‌دانید با توجه به تخصص دندانپزشک، مهارت، دقت و ظرافتش در قالب گیری، تجهیزات و کیفیت لابراتواری که قالب ها برای ساخت لمینت به آنجا ارسال می‌گردند، محل دندانپزشکی، کاری که لازم است جهت ناهمگونی دندان‌هایتان روی آنها صورت گیرد، همه این فاکتور ها روی قیمت لمینت دندان شما تاثیرگذار است و از آنجایی که خدمات دندانپزشکی زیبایی تحت پوشش بیمه نمی‌باشد باید بدانید که همه هزینه ها را خود شما می‌بایست متقبل شوید.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید انتخاب رنگ مناسب و متناسب با چهره شما فاکتور اصلی در انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان برای شما می‌باشد. پس از آن برند های مناسب و مشهور و در نهایت انتخاب دندانپزشک متخصص و ماهر از اصلی‌ترین نکاتی هستند که باید به آنها بسبار توجه کنید. حتی اگر به یکی از فاکتورهای مذکور کم توجهی کنید نتیجه مطلوب حاصل نمی گردد و مجبورید با پرداخت هزینه بالا حدودا 15 سال آن لمینت های نامناسب را تحمل کنید.

جهت دریافت مشاوره با کلینیک دکتر قاسم نژاد واقع در زعفرانیه تهران با شماره تماس های واتس اپ و آدرس اینستاگرام درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (22 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

2 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sara
sara
8 ماه قبل

very goooooood

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین