Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟قیمت، مزایا، معایب

کامپوزیت دندان روکشی نازک است که روی تک تک دندان‌ها قرار می‌گیرد که یکی از بهترین فرایند‌های اصلاح طرح لبخند محسوب می‌شود که متخصص زیبایی توسط آن می‌تواند مشکلات دندانی را از قبیل پوسیدگی دندان، شکستگی و لب پریدگی، فاصله بین دندان‌ها، لکه‌ها، ناهم خوانی و عدم تقارن دندان‌ها را به زیبایی از بین ببرد.
کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت ونیر دندان روکشی نازک است که روی تک تک دندان‌ها قرار می‌گیرد که یکی از بهترین فرایند‌های اصلاح طرح لبخند محسوب می‌شود که متخصص دندانپزشک زیبایی توسط آن می‌تواند مشکلات دندانی را از قبیل پوسیدگی دندان، شکستگی و لب پریدگی، فاصله بین دندان‌ها، لکه‌ها، ناهم خوانی و عدم تقارن دندان‌ها را به زیبایی کاور کند.

کامپوزیت ونیر دندان ترکیبی از ذراتی چون گلاس، کوارتز و رزین است که به شکل خمیر در برندها و رنگ‌های مختلف در بسته بندی سرنگ مانندی موجود می‌باشد. امروزه این مواد از محبوب‌ترین روش‌ها جهت ترمیم و دندانپزشکی زیبایی محسوب می‌شود، که به دلیل مطابقت با رنگ دندان طبیعی مورد استقبال دندانپزشکان و بیماران و زیباجویان زیادی قرار گرفته است.  از آنجایی که مستقیما به دندان‌ها می‌چسبند، تراشی بسیار نازک یا گاها بدون نیاز به ایجاد تراش انجام می‌شوند.

این مواد در برند‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد، که هر کدام مزایا و معایبی دارند و با توجه به صلاحدید دندانپزشک و انتخاب مشتری بر اساس سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده، در این خصوص برند و رنگ مدنظر انتخاب می‌شود. در صورت مراقبت بهداشت دهان و دندان می‎‌توان چندین سال از آنها بدون نیاز به ترمیم یا تعویض استفاده کرد. در ادامه این مقاله به تمامی نکات مربوط بهکامپوزیت ونیر دندان می‌پردازیم تا اطلاعات کافی جهت انتخاب بهترین گزینه را در اختیار داشته باشید.

نمایی نزدیک از کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت ونیر دندان برای چه افرادی مناسب است؟

همان طور که اشاره کردیم از کامپوزیت دندان جهت ترمیم و پوشش دندان‌هایی که دچار ترک و لب‌پریدگی، لک و پوسیدگی هستند استفاده می‌شود، در نتیجه می‌توان گفت افرادی که به دنبال لبخندی زیبا هستند ویا مایل اند مشکلات دهان و دندان خود را رفع کنند می‌توانند انتخاب مناسبی برای انجام کامپوزیت ونیر دندان محسوب شوند.

  • دندان‌های لب‌پر
  • افرادی که بین دندان‌هایشان فاصله وجود دارد.
  • دندان‌های پوسیده
  • دندان‌های فرسوده
  • دندا‌ن‌های شکسته یا ترک‌ خورده
نمونه کار کامپوزیت IPS دکتر قاسم نژاد

چه افرادی کاندید مناسبی برای انجام کامپوزیت ونیر دندان نیستند؟

این روش، راه حلی مناسب برای داشتن دندان‌هایی سفید و لبخندی زیبا است، ولی همه افراد نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای این روش درمانی به حساب ‌آیند و ممکن است بر اساس صلاحید و تشخیص دندانپزشک روش درمانی و زیبایی دیگری برای شما مناسب تشخیص داده شود. شرح افرادی که مناسب این روش دندانپزشکی زیبایی و درمانی نیستند را به طور مختصر توضیح داده ایم.

  • افرادی که جنس دندان‌هایشان مستعد تغییر رنگ می‌باشد.
  • افرادی که دندان قروچه میکنند یا دندان‌هایشان را روی هم فشار می‌دهند.
  • اشخاصی که دندان‌هایشان بسیار کج و نامرتب است، به گونه‌ای که ارتودنسی مناسب این افراد است.
  • اشخاصی که دچار پوسیدگی بسیار شدید دندان هستند و فضای کافی را جهت چسباندن مواد کامپوزیت ندارند.

انواع روش‌های کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت مستقیم

در این روش، دندانپزشک معالج شما از چسب و رزین همرنگ دندان‌های طبیعی شما برای درمان و زیبایی دندان شما استفاده می‌کند، که در این روش با استفاده از نور آبی یا همان لیزر، مواد روی دندان‌های شما چسبیده و سفت می‌شود.

پیوند مستقیم کامپوزیت ونیر دندان در چه مواری توسط دندانپزشک استفاده می‌شود؟

  • جهت پر شدن حفره‌ها و همچنین ترمیم آنها
  • پرشدن فضای بین دندان‌ها
  • ازبین بردن لکه‌های روی دندان
  • درست کردن کجی و ناهماهنگی دندان‌ها
  • جهت حفاظت از ریشه‌های دندان‌هایی که با عقب نشینی لثه مشخص هستند.

کامپوزیت غیر مستقیم

در روش غیر مستقیم، دندانپزشک قالب دندان‌های شما را می‌گیرد و به آزمایشگاه می‌فرستد. در روش سنتی، بریس‌ها به صورت جداجدا روی هر دندان قرار می‌گیرد ولی در این روش کار با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

همان طور که پیشتر در خصوص اصلاح طرح لبخند و برطرف کردن عیوب ظاهری دندان توضیح دادیم، به کامپوزیت با این عملکرد، کامپوزیت ونیر یا باندینگ دندان می‍گویند. ونیر یا (Veneer) به پوسته‌های بسیار نازک به نازک (پوست پیازی) گفنه می‌شود که روی سطح دندان را می‌پوشاند، که جهت زیبایی و بازسازی دندان آسیب دیده می‌باشد.

دو نوع ونیر وجود دارد:

  • لمینت دندان که بهترین نوع ونیر است که از جنس سرامیک است.
  • کامپوزیت ونیر که همان کامپوزیتی است که به صورت لایه نازک به طور مستقیم روی سطح دندان وصل می‌شود.

تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و لمینت 

لمینت و کامپوزیت در مباحثی با هم متفاوت هستند که به تفاوت آنها می‌پردازیم.

  • مدت زمان آماده سازی و ساخت: لمینت نیز مانند کامپوزیت روشی برای اصلاح طرح لبخند است، ولی آماده سازی و نصب آن روی سطح دندان نیازمند صرف زمان بیشتری نسبت به کامپوزیت می‌باشد. لمینت طی چند مرحله آماده می‌شود، در حالی که کامپوزیت ونیر دندان طی یه مرحله توسط دندانپزشک صورت می‌گیرد.
  • تراش دندان: در ترمیم دندان به روش کامپوزیت، معمولا دندان‌ها تراش داده نمی‌شوند ولی در لمینت می‌بایست دندان‌ها کمی تراش داده شوند، در نتیجه پس از لمینت شما هرگز نمی توانید از انجام آن منصرف شوید.
  • استحکام و دوام: از تفاوت‌های کامپوزیت و لمینت دندان می‌توان ازبه دوام و ماندگاری آنها اشاره کرد. لمینت از استحکام و دوام بیشتری در قیاس با کامپوزیت برخوردار است.
  • رنگ پذیری: همچنین از لحاظ رنگ پذیری لمینت رنگ پذیری کمتری دارد.

مراحل انجام کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت طی 4 مرحله صورت می‌گیرد که به اختصار به آن می‌پردازیم.

  1. معاینه دندان‌ها؛ در ابتدا دندانپزشک معالج شما دندان‌هایتان را معاینه کرده و اگر پوسیدگی، التهاب در لثه وجود داشته باشد، درمان می‌کند یا به همکار خود جهت درمان ارجاع می‌دهد.
  2. آماده سازی دندان‌ها؛ در مرحله دوم، دندان‌ها در صورت صلاحدید دندانپزشک جرم گیری می‌شوند تا کامپوزیت بهتر روی دندان نصب شود.
  3. نصب کامپوزیت؛ در مرحله سوم، مواد کامپوزیت انتخاب شده طبق سلیقه زیباجو و تشخیص دندانپزشک روی دندان را می‌پوشاند و فرم می‌دهد و پس از آن با نور آبی لیزر مواد روی دندان می‌چسبد و سفت می‌شود.
  4. پولیش دندان؛ در مرحله آخر پس از سفت شدن کامپوزیت، سطح آتها را پولیش می‌کند تا براق و زیباتر دیده شوند.

ویدیو و فیلم کامپوزیت ونیر دندان

حال در ادامه تمام مراحل انجام کامپوزیت با جزئیات توضیح داده می‌شود.

  • مشاوره

در اولین قدم در درمان دندانپزشکی به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم به انجام کامپوزیت ونیر دندان یا لمینت یا هر درمان دیگری ابتدا با دندانپزشک ماهر و متخصص مشاوره کنید تا بهترین گزینه را در درمان و زیبایی دندان‌هایتان انتخاب کنید و پس از صرف هزینه به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید. گاهی انتخاب روش شما، مناسب‌ترین روش برای شرایط دهان و دندان شما نیست و دندانپزشک روش جایگزین بهتری را به شما معرفی خواهد کرد.

  • معاینه

 با معاینه، دندانپزشک از سلامت دهان و دندان شما اطمینان حاصل می‌کند تا اگر نشانه‌ای از پوسیدگی، عفونت، التهاب لثه بود درمان شوند، زیرا که در صورت برطرف نشدن این قبیل مشکلات با انجام کامپوزیت، دندان شما در زیر آن پوسیده می‌شود. گاها نیازمند به درمان ریشه می‌باشید، که همه این مشکلات می‌بایست پیش ازانجام کامپوزیت درمان شوند. اما اگر از دندان‌های سالمی برخوردارید، می‌توانید بلافاصله ترمیم را شروع کنید.

  • تصویربرداری با اشعه ایکس

تصویربرداری نقش بسیار مهمی در انجام فرایند کامپوزیت ونیر دندان دارد، زیرا به دندانپزشک کمک می‌کند تا وضعیت فک شما را بررسی کند تا قبل از شروع انجام کار مشکلات اساسی درمان شوند.

  • انتخاب رنگ کامپوزیت

 دندانپزشک با استفاده از راهنمای انتخاب طیف کامپوزیت، با توجه به رنگ دندان‌های طبیعی، سعی بر این دارد که رنگی متناسب با رنگ طبیعی دندان شما انتخاب کند. در مواقعی، دندانپزشک با تکنیک لیرینگ با رنگ‌های متفاوت از کامپوزیت، سطح خارجی دندان و داخلی آن را ترمیم می‌کند.

  • آماده کردن دندان

 این مرحله که شامل پاک‌سازی و آماده سازی دندان است، معمولا با تزریق بی حسی برای زیباجو صورت می‌گیرد تا آرامش بیشتری داشته یاشد. در درمان‌های زیبایی معمولا با کمی تراش یا حتی بدون تراشکامپوزیت ونیر دندان صورت می‌گیرد. سپس مواد روی مینای دندان چسبانده می‌شود و در صورت شکستگی یا لب‌پر بودن، ترمیم صورت می‌گیرد و دندان به شکل کامل درست و زیبا شکل می‌گیرد.

  • اسیدشویی

 پس از ایجاد تراش روی سطح دندان، دندانپزشک با استفاده از کاندیشنر ژلی شکل، شروع به اسیدشویی می‌کند. این کاندیشنر‌ها معمولا تا 30-40% حاوی اسیدفسفریک می‌باشند، که طعم آنها را ترش میکند. پس از صرف 15 ثانیه می‌بایست این ژل از روی دندان‌ها شسته شود. حال دندان شما برای پیوند با کامپوزیت آماده می‌باشد.

  • پیوند

 دندانپزشک با استفاده از اپلیکاتور، مقدار کمی از عامل باندینگ را روی سطح اسیدشویی شده می‌مالد. پس از آن دندانپزشک به مدت 10 تا 20 ثانیه آن را در معرض نور لیزر قرار می‌دهد. لیزر باعث ایجاد تحریک کاتالیزور در عامل پیوند کامپوزیت و سطح دندان، همچنین سفت شدن عامل پیوند شده می‌شود و نیز باعث پیوند میکرومکانیکی با سطح دندان نیز خواهد شد.

  • فرم دهی دندان

 در این مرحله دندانپزشک، لایه‌های کامپوزیت را روی سطح دندان آماده شکل گیری قرار می‌دهد. لایه‌ها به باندینگ می‌چسبند و کامپوزیت شکل می‌گیرد. این مرحله از مهم‌ترین بخش‌هایی است که مستقیم به مهارت و تخصص دندانپزشک مربوط می‌شود.

  • سفت کردن کامپوزیت

در این مرحله دندانپزشک، دندان را به مدت 10 تا 40 ثانیه تحت نور لیزر قرار می‌دهد تا سفت شوند. اگر مشکلی در لایه‌ای پیش آید، می‌توان با اضافه کردن لایه دیگر آن را اصلاح کرد.

  • پولیش دندان

در این مرحله جهت شفافیت، جلا دادن و براقیت، کامپوزیت‌ها را پولیش می‌کنند. همچنین می‌توان نواقص دندان را هم با پولیش برطرف کرد.

  • تست نهایی

در مرحله پایانی، دندانپزشک با استفاده از کاغذ کاربنی نواقص دندان را پیدا کرده، بدین صورت که زیباجو کاغذی کاربنی که بین دندان‌هایش قرار دارد را گاز می‌زند تا بلندی، کوتاهی و عدم همخوانی و یا نواقص آن مشخص شود تا با پولیش مجددا این قبیل مشکلات برطرف شود.

انواع کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت‌های دندان بر اساس اندازه، مقدار و جنس مواد ساخته شده به چهار نوع تقسیم می شوند، که عبارتند از کامپوزیت های ماکروفیل (کامپوزیت های معمولی)، کامپوزیت های میکروفیل، کامپوزیت های هیبریدی (شامل کامپوزیت های سنتی هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید)، و کامپوزیت های نانو که در ذیل توضیحی از انواع آنها داده خواهد شد.

کامپوزیت‌های ماکروفیل یا معمولی

ماکروفیل یا Marcofill از نوع اولیه کامپوزیت‌ها هستند، که به دلیل ضخامت و اندازه ذرات آن، دیگر مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و فقط در افراد مسن گاها دیده می‌شود. میزان متوسط ذرات آن 8 میکرومتر می‌باشد، که به علت اندازه و سختی ذرات پرکننده، دارای سطح ناهموار می‌باشند، که بیشتر از سایر کامپوزیت‌ها در معرض تغییر رنگ قرار دارند.

کامپوزیت‌های میکروفیل

میکروفیل‌ها یا Microfill حدود 10 سال پس از ساخت ماکروفیل‌ها معرفی شدند، که جایگزین نسبتا بهتری محسوب می‌شوند. این نوع مواد حاوی ذرات سیلیس کلوئیدی هستند، قطر آنها 0.01 تا 0.04 میکرومتر می‌باشند که منجر به ایجاد سطحی صاف می‌شوند که کمتر در معرض رنگ پذیری و تجمع پلاک‌ها قرار می‌گیرند، همچنین از مقاومت بالایی در مقابل سایش برخوردارند.

کامپوزیت‌های هیبریدی

این نوع مواد از ذرات ریز پرکننده ای ساخته شده‌اند که اندازه متوسط آنها 0.4 تا 1 میکرومتر می‌باشد و همچنین ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی آنها به طور کل از دو نوع ماکرو و میکرو بهتر است. نکته دیگر در این خصوص نیز وجود نانو پرکننده‌های بسیارکوچک است، که نانوهیبریدی نامیده می‌شوند و بسیارمورد توجه دندانپزشکان قرار دارند.

کامپوزیت‌های نانو سرامیک

نانوفیل‌ها حاوی ذرات پرکننده به ضخامت 0.005 تا 0.01 میکرومتر می‌باشند، و از آنجایی که می‌توان آنها را روی هم انباشت کرد، طیف پرکننده‌ای را تشکیل می‌دهند که می‌تواند در زیباسازی دندان‌ها نقش بسزایی داشته باشند. نانوفیل‌ها و همچنین نانوهیبرید‌ها به دلیل ذرات ریزی که دارند از قابلیت جلاپذیری بالایی برخوردارند که این خاصیت باعث شده است که این دو نوع مورد استقبال زیادی از دندانپزشکان قرار گیرند.

سبک و متد جدید کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت ونیر لبه شیشه ای یا شفاف

کامپوزیت ونیر دندان با لبه شیشه ای و شفاف روش و در عین حال سبک جدید و بسیار زیبا و طبیعی است، که باعث زیبایی بیشتر و طبیعی‌تر شدن لبخند و دندان می‌شود، در این تکنیک دندانپزشک از لایه ای بیرنگ و شیشه ای برای لبه های کامپوزیت استفاده می‌کند که به آن لیرینگ لبه شفاف می گویند. برای خواندن ادامه مقاله کامپوزیت دندان با لبه شیشه ای میتوانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

نمونه کامپوزیت ونیر دندان لبه شیشه ای

مزایای کامپوزیت ونیر دندان

  • زیبایی بیشتر؛ طیف رنگی کامپوزیت کاملا با رنگ طبیعی دندان مطابقت دارد و معمولا کاربرد زیاد آن برای دندان‌های جلو می‌باشد.
  • تطبیق پذیری؛ این خصوصیات نه تنها در زیبایی کاربرد بسزایی دارد، بلکه در درمان با کامپوزیت جهت پرکردن دندان‌های پوسیده، ترمیم دندان‌های شکسته یا آسیب دیده نیز بسیار پر کاربرد می‌باشد.
  • چسبندگی بالا؛ رزین موجود در مواد کامپوزیت به دندان کاملا متصل شده و می‌تواند محافظت بیشتری از دندان‌ها داشته باشد و این قضیه باعث می‌شود تا مواد روی دندان شل نشود.
  • آسیب کمتر؛ در مقایسه با سایر روش‌ها تراش بسیار جزئی در این روش بر سطح دندان ایجاد می‌شود که این نیز از ویژگی‌های مهم کامپوزیت محسوب می‌شود.
  • حفظ دندان طبیعی؛ مواد کامپوزیت به دلیل انعطاف پذیری بیشتری که نسبت به مواد دیگر دارد، خیلی راحت‌تر می‌تواند متناسب با دندان شما قالب‌گیری شود، در نتیجه دندان طبیعی با آسیب پذیری کمتری حفظ می‌شود.
  • جلوگیری از حساسیت؛ همان طور که می‌دانید بعضی اشخاص حساسیت به جیوه داخل مواد پرکننده آمالگام دارند و ترجیح می‌دهند که دندان خود را با مواد کامپوزیت پرکنند. همچنین این روکش به دلیل پایه سرامیکی آن، دیگر حساسیتی برای افراد ایجاد نخواهد کرد.
  • مقاومت و استحکام بالا؛ کامپوزیت‌ها دارای دوام و استقامت بالایی هستند و می‌توانند در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان به مدت 5 تا 7 سال عمر کنند.
ترمیم دندان با استفاده از کامپوزیت

معایب کامپوزیت ونیر دندان

همانند هر روش درمانی دیگر، این روش نیز عاری از عیب و نقص نیست. در اینجا به شرح معایب آن می‌پردازیم.

  • امکان تغییر رنگ؛ بر خلاف روکش‌ها به ویژه زیرکونیونپم، کامپوزیت به دلیل ساختار متخلخی که دارد، نسبت به سایر مواد رنگ‌پذیری بیشتری دارد. کامپوزیت در افرادی که چای، قهوه، خوراکی‌های رنگدار زیاد مصرف می‌کنند و همچنین افراد سیگاری بیشتر از بقیه اشخاص مستعد تغییر رنگ و لکه دار شدن است.
  • دوام کمتر نسبت به سایر روکش‌ها؛ در مقایسه با روکش‌ها به خصوص زیرکونیوم، کامپوزیت از مقاومت و دوام کمتری برخوردار است به طوری که سایر مواد در صورت مراقبت تا 30 سال هم عمر می‌کنند، در حالی که عمر کامپوزیت‌ها به نوع مصرف مواد غذایی ما بستگی دارند. نکنه دیگر، افرادی که دندان قروچه می‌کنند و یا دندان‌های خود را روی هم فشار می‌دهند کامپوزیت ونیر دندان گزینه مناسبی برای آنها نیست و بهترین گزینه برای آنها روکش زیرکونیوم می‌باشد.
  • ضخیم بودن؛ همان طور که می‌دانید در این روش، روی دندان‌ها تراش خیلی کمی داده می‌شود و این نکته افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. در روش زیبایی که معمولا 10 تا دندان از فک بالا یا پایین کامپوزیت می‌شود، نیارمند است که دندانپزشک به طور لایه به لایه مواد را روی دندان بگذارد تا به درجه ای از شفافیت و سفیدی برسد که هم مطابق رنگ طبیعی دندان شود، هم زیبایی لازم را داشته باشد. این روش لایه به لایه باعث ضخیم شدن دندان می‌شود و مناسب افرادی که دندان‌های درشتی دارند، نیست.

مراقبت‌های لازم پس از انجام کامپوزیت

  • پس از مصرف هر وعده غذایی، با استفاده از خمیر دندان غیر سفید کننده و مسواک خیلی نرم، دندان‌های خود را مسواک زده و با نخ دندان تمیز کنید.
  • از جویدن اجسام و خوراکی‌های سفت مانند آجیل خودداری کنید.
  • از مصرف غذاهای رنگدار مانند قهوه و چای خودداری کنید یا مصرف آنها را به حداقل برسانید.
  • دندان‌های خود را روی هم فشار ندهید.
  • از استعمال دخانیات بپرهیزید.
  • هر چند وقت یکبار جهت حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

بهترین برندهای کامپوزیت

کامپوزیت‌های دندان در برند‌های مختلف، شامل ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که برحسب مقاومت، زیبایی، طول عمر، رنگ پذیری، مطابقت با سایر دندان‌ها، پولیش پذیری، شفافیت و درخشندگی به برند‌های مختلف تقسیم می‌‌شوند که کشور‌ها و شرکت‌های مختلف با توجه به اولویت‌شان در تولید، بر حسب هر کدام از ویژگی ‌های مذکور به چندین برند تقسیم می‌شوند که توضیح کاملی در این خصوص در مقاله بهترین برند کامپوزیت داده شده است.

یکی از بهترین برندهای کامپوزیت دندان، IPS می‌باشد.

بهترین رنگ کامپوزیت

انتخاب رنگ کامپوزیت، یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که قبل از مراجعه به دندانپزشک می‌بایست از آن اطلاعات کامل داشته باشید؛ زیرا که دندان یکی از مهم‌ترین اجزای صورت محسوب می‌شود که نقش بسزایی در زیباتر کردن چهره شما دارد. لازم است بدانید، که برای تعیین رنگ دندان؛ استاندارد‌هایی وجود دارد که دندانپزشک متخصص زیبایی توضیحات کافی را در این خصوص قبل از اجرای کار به شما خواهد داد، ولی چه خوب است که شما خود نیز اطلاعات کافی را قبل از انجام کامپوزیت داشته باشید. در این خصوص می‌توانید به مقاله بهترین رنگ کامپوزیت رجوع کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

رنگ کامپوزیت دندان
انواع رنگ‌های کامپوزیت ونیر دندان

طول عمر مفیدکامپوزیت ونیر دندان

طول عمر مفید کامپوزیت ونیر دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که معمولا در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان طول عمر آن بین 5 تا 7 سال می‌باشد. طول عمر آن به موارد زیر بستگی دارد.

  • انجام مراقبت‌های لازم پس از کامپوزیت
  • انجام چکاپ و ترمیم‌های به موقع آن با توجه به صلاحدید دندانپزشک
  • تخصص و مهارت دندانپزشک در نصب آن
  • کیفیت و جنس مواد

قیمت و هزینه کامپوزیت ونیر دندان

با توجه به مهارت و تجربه دندانپزشک متخصص، مواد و دستگاه‌ها و خدماتی که استفاده می‌شود، قیمت و هزینه کامپوزیت ونیر دندان متفاوت است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود کلینیک دندانپزشکی دکتر قاسم قاسم نژاد سعی برآن داشته هزینه های مربوطه را تا جای ممکن برای زیباجویان عزیز مقرون به صرفه نگهدارد و کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهد. برای استعلام هزینه ها می توانید با کلینیک دندانپزشکی دکتر قاسم نژاد در زعفرانیه تهران تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید برای دیدن نمونه کارهای کامپوزیت دندان کلیک نمایید.

سوالات متداول

ماندگاری لمینت بیشتر است یا کامپوزیت؟

در قیاس با لمینت دندان، دوام و ماندگاری کامپوزیت کمتر است و هزینه‌های مراقبت و تعمیر آن نیز به مراتب کمتر می‌باشد. همچنین در لمینت، در صورت بروز مشکل لازم است که لمینت تعویض گردد ولی در کامپوزیت فقط با ترمیم کامپوزیت مشکل آن حل خواهد شد.

آیا کامپوزیت ونیر دندان درد دارد؟

خیر، حین انجام کامپوزیت ونیر دندان و پس از پایان ترمیم، شما هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد و برای افراد حساس نیز می‌توان از بی حسی موضعی استفاده کرد.

کامپوزیت برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که مشکلات اساسی دارند و نیازمند هستند که ارتودنسی کنند یا افرادی که لازم است قبل از شروع برای درمان ریشه و التهاب لثه به دندانپزشک مراجعه کنند.

آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان می‌شود؟

این قضیه ارتباط مستقیم با مهارت و تخصص دندانپزشکتان دارد؛ زیرا اگر درست نصب نشود و غذا بین دندان‌ها گیر کند و به طوری که نتوانید از نخ دندان استفاده کنید، غذای مانده باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در خصوص کامپوزیت ونیر دندان در این مقاله داده شد، لازم است قبل از مراجعه به دندانپزشک اطلاعات خود را در رابطه با مناسب بودن این روش ترمیمی و زیبایی، تناسب آن را با شرایط دهان و دندان و فک خود در نظر بگیرید و سپس با در نظر گرفتن انواع برندها و رنگ‌های موجو،د مناسب‌ترین گزینه را برای خود در انتخاب کنید. شایان ذکر است که به توصیه‌های دندانپزشک خود قبل از شروع کار توجه کنید تا متضرر هزینه اضافی نشوید.

4.9/5 - (51 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

7 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پرستش
پرستش
1 سال قبل

مقاله بسیار کامل و مفیدی درمورد کامپوزیت ونیر دندان بود، ممنون

دکتر قاسم قاسم نژاد
مدیر
دکتر قاسم قاسم نژاد
1 سال قبل
پاسخ به  پرستش

سپاس از توجه شما

دکتر قاسم قاسم نژاد
مدیر
دکتر قاسم قاسم نژاد
1 سال قبل
پاسخ به  پرستش

سلام، ارادتمندیم

David
David
1 سال قبل

Verygood article

دکتر قاسم قاسم نژاد
مدیر
دکتر قاسم قاسم نژاد
1 سال قبل
پاسخ به  David

Thank you David

کیهان
کیهان
1 سال قبل

مقاله خیلی خوبی بود ممنون، این کامپوزیت های ارزان داستانش چیه؟

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین