Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان

رنگ‌ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان نقش مهمی به عنوان رنگ های پایه دارند و بسته به نوع مورد استفاده، ممکن است به عنوان رنگ پایه یا رنگ های پوسته درمانی استفاده شوند.
رنگ‌ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان

رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان نقش مهمی به عنوان رنگ های پایه دارند و بسته به نوع مورد استفاده، ممکن است به عنوان رنگ پایه یا رنگ های پوسته درمانی استفاده شوند. از طرفی، با توجه به فرآیند ترکیب و مخلوط کردن مواد مختلف در کامپوزیت دندان به خصوص در تکنیک لیرینگ دندان، بسیاری از تولیدکنندگان این محصولات بسته به نظر خود، مدل های مختلفی از رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان را ارائه می دهند.

رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان
تناژ رنگ A

به عنوان مثال، برخی از رنگ A3 شامل A3, A3.5 و A3.75 می شوند که بلافاصله بعد از A3 قرار می گیرند. این رنگ ها تناسب رنگی عالی با دندان های طبیعی را به دنبال دارند و به طور کلی در موارد ترمیمی مانند پر کردن و پروتز فلزی استفاده می شوند. رنگ B1 نیز یک رنگ پایه بسیار محبوب در کامپوزیت دندان است که در ترمیم های جلو و در برخی موارد ترمیم‌های جزئی استفاده می شود.

در نهایت، برای انتخاب رنگ مناسب برای هر بیمار، باید از مفاهیم و تجربیات پایه در زمینه های زیبایی شناسی دندان و ترمیم دندان استفاده کنیم و همچنین نیاز به بهره گیری از دانش و تجربه اختصاصی در آزمایشگاه و دندانپزشکی داریم.

رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان
رنگ سفید لمینت دندان

ما بسیاری از بیماران را دیده‌ایم که وقتی برای سفید کردن دندان به کلینیک دکتر قاسم نژاد مراجعه می‌کنند، درخواست می‌کنند که سبک‌ترین در عین حال زیبا ترین، براق ترین، طبیعی ترین دندان‌های ممکن را داشته باشند، بنابراین فکر کردیم یک پست در خصوص رنگ ها و سایه‌ها بنویسیم که در آن بیشتر در مورد سیستم سایه‌زنی دندانی که استفاده می‌کنیم، و اینکه سایه B1 چقدر روشن تر از A3 هست توضیح دهیم و تفاوت رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان را به جزئیات توضیح دهیم.

رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان
پالت و دسته رنگ دندان

بسیاری از محصولات سفید کننده دندان در بازار نشان می دهند که می توانند دندان ها را 20 یا 30 درجه روشن کنند، با این حال همه چیز بستگی به این دارد که شما می خواهید آن سایه ها را چگونه درجه بندی کنید و چقدر در ساخت به آنها نزدیک می‌شوید. بسیاری از اوقات، تمام کاری که این شرکت ها انجام می دهند این است که سایه های اضافی را به عنوان نیم سایه اضافه می کنند و در نتیجه تعداد سایه هایی را که می توانند دندان های شما را روشن کنند افزایش می‌دهند.

مقایسه رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان

روش حرفه‌ای برای نظارت بر سفیدی دندان و میزان سبکی دندان‌ها، استفاده از راهنمای استاندارد صنعتی است.

راهنمای سایه دندان معمولی چهار دسته اصلی دارد A، B، C, D که از سایه های دندان مایل به زرد و قرمز تا دندان های خاکستری را شامل می شوند.

سپس در این دسته ها تا 4 سایه روشن وجود دارد ؛ 1، 2، 3 و 4 که شماره 1 روشن ترین است.

چند واریانس در خصوص این سایه روشن ها وجود دارد، اما برای ساده نگه داشتن رنگ بندی ها، این اصل اساسی برای اندازه گیری رنگ دندان در نظر گرفته می‌شود.

بررسی و انتخاب رنگ دندان
بررسی و انتخاب رنگ دندان

رنگ متوسط ​​از لحاظ سفیدی و براقیت یک دندان رنگ A3 است، که یک رنگ معمولی در نظر گرفته می شود و حدود 70 درصد از مردم که مایل به داشتن دندان به رنگ طبیعی و متناسب با دندان‌های مجاور خود دارند در مقایسه رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان از رنگ A3 برای کامپوزیت خود استفاده می‌کنند.

یکی از تفاوت های رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان سایه B1 به طور قابل توجهی روشن تر از A3 است و به طور کلی روشن ترین سایه طبیعی در نظر گرفته می شود. با این حال، با وجود کامپوزیت و لمیمنت دندان در رنگ‌های متنوع برای هر سلیقه ای می‌توانند کاربردی و رضابت بخش باشند. امروزه رنگ هایی که به طور چشمگیری سفید و روشن تر از سایر رنگ‌ها هستند و به عنوان سایه های سفید هالیوودی شناخته می‌شوند بسیار پر طرفدارهستند. 

حدود 10 سال پیش اگر از دندانپزشک معالج خود می‌خواستید که دندان‌هایتان را به رنگ B1 سفید کند، این رنگ بسیار روشن به نظر می‌رسید که امروزه این تفاوت رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان تا این حد مطرح نیست.

افراد مشهور علاقه زیادی به رنگ ها و سایه سفید دارند که همین امر باعث افزایش جذابیت ها خصوصا بین جوان ها می‌شود که همانند آنها از کامپوزیت و لمینت های فوق‌العاده سفید استفاده کنند. همچنین از سایر تفاوت های رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان این است که رنگ A1 که سفیدترین رنگ کامپوزیت محسوب می‌شود به گزینه اول انتخاب هالیوودی ها تبدیل شده است.

نمونه رنگ لمینت دندان
نمونه رنگ لمینت دندان

قیمت رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان

به صورت کلی انتخاب رنگ دندان در هزینه نهایی خدمات دندانپزشکی تاثیر چندانی ندارد، اما باتوجه به قیمت خرید در بعضی از تناژهای رنگی با برند خاص و مختلف، اختلاف قیمت کمی را شاید در پیش داشته باشد.

همانطور که می‌دانید با توجه به تخصص دندانپزشک، مهارت، دقت و ظرافتش در قالب گیری، تجهیزات و کیفیت لابراتواری که قالب ها برای ساخت لمینت به آنجا ارسال می‌گردند، محل دندانپزشکی، کاری که لازم است جهت ناهمگونی دندان‌هایتان روی آنها صورت گیرد، همه این فاکتور ها روی قیمت لمینت و کامپوزیت دندان شما تاثیرگذار است و از آنجایی که خدمات دندانپزشکی زیبایی تحت پوشش بیمه نمی‌باشد باید بدانید که همه هزینه ها را خود شما می‌بایست متقبل شوید.

رنگ‌ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان
رنگ A3 و B1 کامپوزیت و لمینت دندان

سخن پایانی

همانطور که در مقاله بهترین رنگ های کامپوزیت توضیح داده ایم؛ جهت انجام کامپوزیت بهتر است اطلاعات خود را در زمینه طیف‌های موجود و تفاوت آنها با هم بالا برده و بررسی‌های لازم را با درنظر گرفتن رنگ پوست، دندان‌های مجاور، سفیدی چشم و سن تکمیل کنید و در نهایت با مشورت دندانپزشک بهترین گزینه را انتخاب کنید تا پس از انجام کامپوزیت نهایت رضایت حاصل شود. برای دریافت مشاوره با کلینیک دکتر قاسم نژاد می توانید با شماره های درج شده در سایت و آدرس اینستاگرام تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (25 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین