Logo - website Dr ghasem Nejad

کلینیک دندانپزشکی
دکـتر قاسـم نـژاد

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟ عدم مراقبت از دندان، حتی اگر کامپوزیت کرده باشید، ممکن است مسائلی به همراه داشته باشد. از طرفی شایعاتی در خصوص این روش ترمیم و زیبایی وجود دارد که بسیاری از زیباجویان این حوزه را نگران کرده است. نگهداری از دندان‌ها پس از نصب کامپوزیت دندان باید مانند گذشته انجام گیرد،
آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟ اگر میخواهیددندانهایتان را ترمیم کنید و به اصلاح به طرح لبخندتان فکر میکنید، حتماً به انجام کامپوزیت دندان هم فکر کرده‌اید. برای اینکه تصمیم بگیرید از کامپوزیت وینر دندان استفاده نمایید یا خیر باید پاسخی برای تمام سوال هایتان پیدا کنید. گاهی ممکن است بعد از نصب کامپوزیت دندان، به دلایل مختلفی مشکلاتی نظیر پوسیدگی ایجاد شود. عدم مراقبت از دندان، حتی اگر کامپوزیت کرده باشید، ممکن است مسائلی به همراه داشته باشد. از طرفی شایعاتی در خصوص این روش ترمیم و زیبایی وجود دارد که بسیاری از زیباجویان این حوزه را نگران کرده است.

?Do composites cause tooth decay

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود
آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت ونیر دندان روکشی نازک است که روی تک تک دندان‌ها قرار می‌گیرد که یکی از بهترین فرایند‌های اصلاح طرح لبخند محسوب می‌شود که متخصص دندانپزشک زیبایی توسط آن می‌تواند مشکلات دندانی را از قبیل پوسیدگی دندان، شکستگی و لب پریدگی، فاصله بین دندان‌ها، لکه‌ها، ناهم خوانی و عدم تقارن دندان‌ها را به زیبایی کاور کند.

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

همانطور که گفتیم کامپوزیت دندان از مواد رزینی ساخته شده است، این مواد با ساختار دندان کاملاً سازگار هستند و هیچ ارتباطی با پوسیدگی و خرابی دندان‌ها ندارند. مواد کامپوزیت همانطور که در هنگام پرکردن دندان‌ها سبب جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی می‌شوند؛ در زمان اجرای کامپوزیت نیز از دندان‌ها محافظت می‌کنند و از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌نمایند. در نتیجه این عقیده که کامپوزیت سبب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود کاملاً اشتباه است.

از طرفی دیگر عده ای بر این باور هستند که دندانپزشک قبل از اجرای کامپوزیت دندان مینای دندان را می‌تراشد، این باور نیز حقیقت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست. یکی از مزایای روش ترمیمی کامپوزیت دندان، غیر تهاجمی بودن آن است. دندانپزشک برای فرم‌دهی کامپوزیت هیچگاه به ساختار مینای دندان آسیبی وارد نمی‌آورد. مینای دندان از لایه زیرین خود که دنتین «Dentin» نام دارد محافظت می‌کند، در نتیجه از پوسیدگی دندان جلوگیری خواهد کرد. بنابراین پوسیدگی دندان‌ها پس از اجرای کامپوزیت دلایل دیگری می‌تواند داشته باشد و هیچ ارتباطی به کامپوزیت دندان ندارد.

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟
آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

علت پوسیدگی دندان‌ بعد از انجام کامپوزیت چیست؟

  • تجمع پلاک اطراف لثه و کامپوزیت
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • آلرژی به کامپوزیت باندینگ
  • عدم ترمیم کامپوزیت‌های ترک خورده
  • مراقبت‌های بعد از کامپوزیت

تجمع پلاک اطراف لثه و کامپوزیت

ذرات ریز غذا، پلاک و جرم به راحتی در اطراف کامپوزیت دندان تجمع پیدا می‌کنند و باعث تکثیر باکتری‌ها و در نهایت پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند. مصرف مواد غذایی اسیدی یا سیگار می‌تواند در مدت کوتاهی سبب گسترش پوسیدگی شود و شرایط را برای بیمار حساس نماید. متأسفانه با عدم توجه بیمار و گسترش پوسیدگی ممکن است دندان نیاز به عصب کشی یا روت کانال داشته باشد. اگر بیمار جهت درمان دندان پوسیده دیر اقدام نماید، شاید دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان و استفاده از ایمپلنت به جای دندان از دست رفته باشد.

بنابراین نگهداری از دندان‌ها پس از نصب کامپوزیت دندان باید مانند گذشته انجام گیرد، چراکه هرگونه بی‌توجهی و عدم مراقبت سبب ایجاد پوسیدگی دندان خواهد بود. به دلیل وجود کامپوزیت روی دندان‌ها پوسیدگی، ایجاد حفره یا لک قابل مشاهده نیستند‌، لذا هرگونه حساسیت دندان‌ها به مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد یا گرم، درد دندان را جدی بگیرید و برای بررسی بیشتر به دندانپزشک مراجعه نمایید.

کامپوزیت-پوسیده-دندان

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان حفظ بهداشت دهان و دندان، استفاده از نخ دندان، دهانشویه و زدن مسواک حداقل 2 بار در روز، به سالم ماندن دندان‌ها در زیر کامپوزیت کمک فراوانی می‌نماید. عدم استفاده درست از مسواک احتمال تجمع باکتری را زیاد کرده و خطر پوسیدگی را افزایش می‌دهد. به‌طور طبیعی دندان‌ها در زیر کامپوزیت از استحکام و مقاومت طبیعی برخوردار هستند و تغییر رنگ نمی‌دهند.

اگر به مراقبت با دقت و اصولی و صحیح از دندان‌ها را مانند قبل ادامه دهید، مطمئن باشید دندان‌های شما بعد از نصب کامپوزیت دچار پوسیدگی نمی‌شوند. به نکات مهم و دستورالعمل‌های دندان‌پزشک بعد از انجام کامپوزیت دقت نمایید. همچنین مراجعه مرتب و دوره‌ای به مطب دندان‌پزشک را فراموش نکنید، این مراجعات به شما کمک می‌نماید تا هرگونه مشکل به‌وجود آمده سریعاً تشخیص داده و برطرف گردد. رعایت نکاتی ساده پس از انجام این روش درمانی علاوه‌بر بالا بردن طول عمر کامپوزیت به سالم ماندن دندان‌های شما در زیر آن کمک فراوانی می‌کند.

آلرژی به کامپوزیت باندینگ

در مواردی بسیار کم و نادر، افراد نسبت به مواد سازنده کامپوزیت یا چسب مخصوص آن حساسیت دارند. در عده‌ای از این بیماران، بدن، مواد کامپوزیت را به عنوان جسم خارجی شناسایی می‌کند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. این نوع واکنش‌ها ممکن است التهاب لثه، خونریزی در اطراف کامپوزیت و قرمزی لثه باشد. در عده‌ای از بیماران نیز آلرژی نسبت به چسب مخصوص کامپوزیت‌ها دیده شده است. در این دسته از بیماران معمولاً پس از گذشت چند ماه بیمار از حساسیت خود نسبت به این چسب‌ها آگاه می‌شود.

هرکدام از واکنش‌های آلرژیک ذکر شده باید سریعاً بررسی و درمان شوند؛ در غیر این صورت به مرور زمان مشکلاتی نظیر پوسیدگی دندان به وجود خواهد آمد. بنابراین اگر بعد از نصب کامپوزیت هرگونه التهاب، اگزما، خارش یا مواردی از این قبیل مشاهده نمودید، هرچه سریع‌تر جهت رفع مشکل به دندان‌پزشک مراجعه نمایید. برخی از افراد به حساسیت‌های لثه و موارد این چنینی سهل‌انگار هستند، همین موضوع سبب گسترش مشکل و طولانی‌تر شدن دوره درمان شود.

عدم ترمیم کامپوزیت‌های ترک خورده

کامپوزیت‌های دندان روکش‌های دائمی نیستند و ممکن است در اثر عواملی مانند دندان قروچه، ضربه‌های خارجی و جویدن غذاهای سفت ترک بردارند یا بشکنند. در صورتی که این مشکلات برای کامپوزیت دندان‌های شما اتفاق افتاد حتماً به دندان‌پزشک مراجعه نمایید تا سریعا ترک یا شکستگی کامپوزیت برطرف گردد. با وجود شکستگی‌ها و ایجاد حفره‌های دندانی امکان تجمع باکتری‌ها و ایجاد پلاک دندانی بالا می‌رود. این مسئله با گذشت زمان منجر به پوسیدگی دندان‌های شما می‌گردد. می‌دانید که عدم رسیدگی به پوسیدگی‌های دندانی و عادات نامناسب در سبک زندگی باعث گسترش مشکلات دهان و دندان خواهد شد.

طول عمر کامپوزیت‌های دندان کوتاه است و تقریباً دو سالی یکبار به بررسی و ترمیم نیاز دارند. بنابراین حتی اگر کامپوزیت دندان‌های شما دچار ترک یا شکستگی نشد، جهت بررسی‌های دوره‌ای به دندانپزشک مراجعه نمایید. ممکن است کامپوزیت دندان‌های شما نیاز به ترمیم داشته باشد و این موضوع از چشم شما پنهان مانده باشد؛ در اینگونه مواقع دندان‌پزشک با مشاوره و معاینه دقیق، از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری خواهد کرد.

مراقبت‌های بعد از کامپوزیت

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان می شود؟ به‌طور کلی دندان‌هایی که زیر کامپوزیت قرار می‌گیرند، استحکام خود را حفظ می‌کنند، سالم باقی می‌مانند و زرد نمی‌شوند. درصورت رعایت مراقبت‌های بعد از نصب کامپوزیت شما هرگز به پوسیدگی دندان دچار نخواهید شد. همانطور که گفته شد کامپوزیت‌ها عمر طولانی ندارند و باید در نگهداری آن‌ها نهایت تلاش خود را داشته باشید. حداقل روکش‌های کامپوزیت باید 5 تا 6 سال سالم در روی دندان‌ها باقی بمانند. ازجمله مواردی که در سالم ماندن کامپوزیت‌ها مؤثر هستند عبارتند از:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از دهانشویه، نخ دندان و زدن مسواک حداقل 2 بار در طول شبانه روز
  • روکش‌های کامپوزیت دندان به اندازه تاج دندان و لمینت نسبت به زرد شدن مقاوم نیستند، از طرفی نمیتوان از انواع روش‌های سفید کردن، برای روشن‌تر شدن آن‌ها استفاده کرد. بنابراین پس از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های رنگی مانند چای، قهوه و… حتماً دندان‌ها را مسواک بزنید.
  • معاینه و بررسی دوره‌ای کامپوزیت دندان‌هایتان را جدی بگیرید، تشخیص به موقع هرگونه مشکل سبب جلوگیری از بروز مشکلات عمیق‌تر و پیچیده‌تر می‌گردد.
  • از خوردن مواد غذایی سفت مانند آجیل باید بپرهیزید. این کار سبب ساییدگی کامپوزیت و افزایش خطر پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.
  • اگر دخانیات مصرف می‌نمایید، برای حفظ کامپوزیت‌ها باید آن را کنار بگذارید.

پس از نصب کامپوزیت امکان دارد تا چند روز احساس درد و ناراحتی یا حساسیت به مواد غذایی گرم و سرد را داشته باشید. همچنین ممکن است احساس کنید کامپوزیت در برخی قسمت‌ها بلند است یا حالتی غیر طبیعی دارد. این مسائل کاملاً طبیعی بوده و نگرانی ندارد، پس از گذشت چند روز شما به این روکش عادت می‌کنید و تمام این مسائل حل می‌شوند.

آیا امکان برداشتن کامپوزیت وجود دارد؟

اگر به هر دلیلی دندان‌های فرد با داشتن روکش کامپوزیت دچار پوسیدگی شود یا کامپوزیت دچار ترک و شکستگی گردد، جای هیچ نگرانی نیست. دندان‌پزشک می‌تواند این مشکلات را برطرف نماید. جهت درمان دندانی که با این مشکلات روبرو شده است، دندان‌پزشک باید روکش کامپوزیت را از دهان بیمار خارج نماید. برداشتن این روکش با تبحر دندان‌پزشک رابطه مستقیم دارد، اگر دندان‌پزشک بدون تراشیدن دندان موفق به برداشتن کامپوزیت شود، طبیعتاً آسیبی به دندان نمی‌رسد. در این شرایط به راحتی روکش از روی دندان حذف می‌شود و مشکلات به وجود آمده برای دندان به حداقل ممکن می‌رسد.

اما اگر برداشتن کامپوزیت با تراشیدن مینای دندان همراه باشد، در این حالت دندان بدون روکش، مستعد مشکلاتی مانند پوسیدگی خواهد بود. طبیعتاً در این شرایط پس از حل مشکل دندان باید جهت جلوگیری از آسیب‌های بیشتر سریع‌تر روی دندان کامپوزیت نصب گردد. به‌طور کلی دندان‌پزشک به چهار روش می‌تواند کامپوزیت را از روی دندان حذف نماید، این روش‌ها عبارتند از:

  • دریل کاربید
  • دیسک‌های پولیش سنباده‌ای
  • میکرو اچر
  • ایر ابریژن (هوای ساینده)
پوسیدگی دندان
پوسیدگی کامپوزیت دندان

برداشتن کامپوزیت را چه متخصصی انجام می‌دهد؟

متخصص عمومی دندان‌پزشکی و متخصص دندان‌پزشکی زیبایی هر دو می‌توانند مراحل نصب و اجرای کامپوزیت را انجام دهند. اما بیمار برای برداشتن روکش کامپوزیت دندان‌های خود باید به متخصص دندان‌پزشکی زیبایی مراجعه نمایید. این متخصص درمورد روش‌های درمانی مختلف آموزش‌های لازم را دیده و در هرکدام از آن‌ها به تبحر رسیده است.

نکته‌ای که متخصص باید در برداشتن کامپوزیت به روش ایر ابریژن به آن توجه داشته باشد این است که برای محافظت چشمان فرد در برابر ذرات کامپوزیت و جلوگیری از آسیب باید از او بخواهد تا از عینک محافظ استفاده کند. گاهی نیز برای محافظت از چشم‌ها از قرار دادن یک ورقه پلاستیکی در اطراف دندان استفاده می‌کند. بنابراین برداشتن کامپوزیت روشی ایمن محسوب می‌گردد به شرط آنکه متخصص نکات ایمنی را رعایت نماید. در اغلب مواقع دندان‌پزشک با ساکشن کردن مواد تراشیده شده تا حد زیادی از پخش شدن آن‌ها در دهان و ورود آن‌ها به ریه و مجرای تنفسی جلوگیری می‌کند.

هزینه برداشتن کامپوزیت چقدر است؟

روش مورد استفاده جهت برداشتن کامپوزیت در تعیین میزان هزینه نهایی این اقدام درمانی مؤثر است. معمولاً بیمه‌های درمانی، درمان‌های زیبایی مانند کامپوزیت را پوشش نمی‌دهند، در نتیجه جهت برداشت آن نیز بیمه هزینه‌ای تقبل نمی‌کند. بیمار جهت اطلاع از هزینه هرکدام از روش‌های برداشتن کامپوزیت می‌تواند با دندان‌پزشک خود مشورت نماید. از زمانی که احساس کردید کامپوزیت دندانتان باید برداشته شود تا مراجعه به متخصص برای جلوگیری از عفونت دندان‌ها، چند نکته مهم را باید رعایت نمایید:

  • حداقل روزی 2 بار محلول آب‌نمک قرقره نمایید.
  • بعد از هر وعده غذایی کامپوزیت آسیب‌دیده را مسواک بزنید تا از تجمع ذرات غذا در اطراف آن جلوگیری نمایید.
  • به کامپوزیت آسیب‌دیده یا دندانی که در زیر کامپوزیت دچار پوسیدگی شده است فشار وارد نکنید تا دچار مشکلات عمیق‌تر و شدیدتر نشوید.

برای مشاهده قیمت کامپوزیت دندان به این صفحه مراجعه نمایید.

چه افرادی کاندیدای مناسب کامپوزیت نیستند؟

بسیاری از مشکلاتی که پس از انجام کامپوزیت برای دندان‌های بیمار به وجود می‌آید نشان می‌دهد که همه افراد کاندیدای مناسب این روش درمانی نیستند. به‌طور کلی افرادی که دارای دندان‌های نامرتب و کج باشند و با مشکلات زیر روبه‌رو هستند نمی‌توانند دندان‌های خود را کامپوزیت نمایند.

  • دچار بیماری‌های دهان و دندان باشند.
  • از بیماری‌های لثه رنج ببرد.
  • دندان‌هایی داشته باشد که ساختار کلی آن‌ها از بین رفته باشد.
  • دندان‌های خیلی پرشده و ضعیف داشته باشند، این دندان‌ها آنقدر استحکام ندارند تا پس از انجام کامپوزیت عملکرد مؤثری داشته باشند.
  • افرادی که دچار دندان قروچه باشند. این دسته افراد به دلیل ازدست دادن مینای دندان‌ها نمی‌توانند کامپوزیت کنند.
  • افرادی که به هر دلیلی به بهداشت دهان و دندان خود بی‌اهمیت هستند.
  • افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند و نمی‌تونند آن را کنار بگذارند.

نکاتی مهمی که درخصوص کامپوزیت باید بدانید

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان می شود؟ کامپوزیت به عنوان یک روکش مصنوعی و خارجی، داخل دهان و روی دندان قرار می‌گیرد تا به لبخند شما زیبایی ببخشد. بنابراین جهت حفظ این روکش باید نکاتی را بدانید تا مدت طولانی‌تری آن را روی دندان‌هایتان حفظ نمایید. همانطور که ذکر شد شکستگی یا ترک کامپوزیت یکی از علل پوسیدگی دندان به‌شمار می‌آید، در نتیجه حفظ و نگهداری از این روکش، دندان را از خطرات پوسیدگی در امان نگه‌ می‌دارد. مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکات جهت نگهداری کامپوزیت عبارتند از:

  • خرابی، شکستگی یا ترک کامپوزیت را جدی بگیرید و در اولین فرصت جهت ترمیم به دندان‌پزشکی مراجعه نمایید.
  • سعی کنید جهت انجام کامپوزیت به متخصصی مراجعه کنید که از مواد مرغوب جهت انجام کامپوزیت استفاده کند. درصورت استفاده از جنس نامرغوب نه تنها خطر پوسیدگی دندان‌های شما را تهدید می‌کند بلکه مشکلاتی نظیر تورم لثه‌ها و ازبین رفتن بافت آن‌ها و همچنین لق شدن، تخریب یا سایش دندان‌ها را درپی خواهد داشت. یک متخصص حرفه‌ای و متعهد همیشه از مواد درجه یک در انجام هر روش درمانی استفاده می‌کند.
  • با رعایت بهداشت دهان و دندان عمر کامپوزیت‌ها را تا 10 سال می‌توانید طولانی‌تر نمایید.

از قابلیت کامپوزیت‌ها، امکان ترمیم آن‌ها محسوب می‌شود، در نتیجه به محض اینکه با احساس ناخوشایند، ترک، شکستگی و… روبه‌رو شدید به متخصص مراجعه کنید.

سخن پایانی

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟ امروزه کامپوزیت به عنوان یکی از متداول‌ترین روش‌های زیباتر کردن دندان‌ها محسوب می‌شود که طرفداران زیادی نیز پیدا کردهاست. این روش درمانی کاملاً بی‌خطر و غیر تهاجمی بوده و به هیچ عنوان سبب پوسیدگی دندان‌های بیمار نمی‌شود. اگر شما کاندیدای اصلاح طرح لبخند به روش کامپوزیت هستید، ابتدا با مراجعه به دندان‌پزشک از سالم بودن دندان‌های خود اطمینان حاصل کنید. اگر هرگونه پوسیدگی یا عفونت در دندان‌ها و لثه‌ها وجود دارد را درمان نمایید و سپس جهت نصب کامپوزیت اقدام کنید. با رعایت تمام نکات بهداشتی که دندان‌پزشک بعد از نصب کامپوزیت به شما ارائه می‌دهد، مطمئن باشید سالیان سال لبخند زیبای شما صحیح و سالم حفظ خواهد شد.

همچنین می توانید برای مشاهده نمونه کارهای دکتر قاسم نژاد به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

سؤالات متداول

1_ قبل از نصب کامپوزیت دندان چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

قبل از نصب کامپوزیت بهتر است تصویر مشخصی از درمان زیبایی خود داشته باشید تا دندان‌پزشک سطح انتظارتان را بداند. زیبایی دندان‌ها در کنار سلامت دهان و دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین قبل از اقدام به نصب کامپوزیت، نسبت به سلامت دندان‌ها و لثه خود مطمئن شوید.

2_ آیا کامپوزیت دندان باعث بوی بد دهان می‌شود؟

یکی از شکایاتی که بیماران بعد از نصب کامپوزیت دارند، بوی بد دهان است. اگر با این مسئله روبه‌رو شدید، آن را جدی بگیرید و هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی نمایید. بوی بد به دلیل تجمع پلاک و جرم دندان به وجود می‌آید، لذا در قدم اول بهداشت دهان و دندان خود را جدی بگیرید. در درجه بعدی جهت بررسی دقیق دندان‌هایتان و جلوگیری از مشکل پوسیدگی به دندان‌پزشک مراجعه نمایید.

3_ آیا همیشه بوی بد دهان به دلیل تجمع جرم و پلاک ایجاد می‌شود؟

خیر، گاهی برخی بیماری‌های لثه سبب بوی بد دهان هستند. اگر باکتری‌ها در دهان و لبه‌های کامپوزیت تجمع یابند، به لثه‌ها منتقل می‌شوند و سبب ایجاد بوی شدیدی در ناحیه لثه می‌گردد.

4_ آیا کامپوزیت دندان به‌طور کامل دندان‌ها را می‌پوشاند؟

کامپوزیت دندان‌های طبیعی را می‌پوشاند اما نه به‌طور کامل، در نتیجه دندان‌ها همیشه در معرض تجمع باکتری و پوسیدگی قرار می‌گیرند. رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن مرتب، استفاده از دهانشویه و نخ دندان، از تجمع پلاک و باکتری در اطراف کامپوزیت جلوگیری کرده و در نهایت دندان دچار پوسیدگی نخواهد شد.

5_ آیا ممکن است بعد از کامپوزیت دندان نیاز به عصب کشی داشته باشد؟

بله، هر نوع حساسیت، بوی بد، شکستگی کامپوزیت و درد ممکن است بهانه و عاملی برای ایجاد پوسیدگی دندان باشد. درصورت جدی نگرفتن این مشکلات دندان‌های شما دچار پوسیدگی می‌شوند. اگر به پوسیدگی دندان‌ها رسیدگی نشود، پوسیدگی گسترش می‌یابد و ریشه دندان را نیز درگیر می‌نماید. در این شرایط ریشه باید تحت درمان عصب‌کشی یا روت کانال قرار گیرد. برای این کار لازم است تا روکش کامپوزیت برداشته شود و دندان ترمیم گردد و مجدداً کامپوزیت روی دندان نصب شود.

این راه درمانی علاوه‌بر دردسرهایی که دارد هزینه زیادی نیز به همراه دارد. لذا بهترین و اساسی‌ترین اقدام در زمان بروز کوچکترین مشکل قبل از جدی شدن رسیدگی به آن و مراجعه به دندانپزشک میباشد.

5/5 - (10 امتیاز)

دکتر قاسم نژاد 

دکتر قاسم نژاد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و عضو سازمان نظام پزشکی ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه موفق در خصوص ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی، در یک کلینیک اختصاصی و مجهز در برج الماس محله زعفرانیه آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

guest

6 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pejman
pejman
7 ماه قبل

بسیار عالی و جامع بود، آیا لمینت دندان هم به همین منوال هست؟

sara
sara
7 ماه قبل

لمینت دندان بهتره یا کامپوزیت و کدومش دیرتر میپوسه؟

sirus
sirus
7 ماه قبل

بهترین مارک کامپوزیت دندانی که میشه استفاده کرد که دیرتر کامپوزیت دندان پوسیده بشه چه برندیه؟

فهرست مطالب

فرم مشاوره و رزرو آنلاین